Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ ملایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین بارندگی های ثبت شده در بهمن ماه مربوط به شهرستان حاجی آباد به میزان 55 و یک دهم میلیمتر و کمترین در جاسک به میزان یک و 2 دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.
وی بیان داشت: در پی بارندگی های اخیر، آب ورودی به سد استقلال میناب 62 میلیون متر مکعب و سد شمیل و نیل حدود 47 میلیون متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اظهار داشت: حجم فعلی مخزن سد استقلال میناب هم اکنون کمتر از 30 درصد بوده که 25 درصد آن مفید بوده و حجم مخزن سد شمیل و نیان نیز 60 درصد و حجم مفید آن 50 درصد است.
ملایی گفت: متوسط بارندگی در حوزه بالادست سد استقلال میناب 14 میلیمتر با حجم بارش 142 و 9 دهم و در حوزه بالادست سدهای شمیل و نیان نیز 64 و یک دهم میلیمتر با حجم بارش 107 و چهار دهم است.
وی ادامه داد: بارندگی بهمن ماه امسال در حوزه های شمال و شرق هرمزگان همچنین موجب آبگیری سدهای تغذیه مصنوعی و ذخیره استان و جاری شدن سیل در مجاری رودخانه ها و مسیل ها شده است.
اقصی نقاط استان هرمزگان طی روزهای 22 و 23 بهمن ماه شاهد بارش شدید باران بودند که این بارندگی موجب آبگیری سدهای بزرگ، سدهای آبخیزداری، آبگرفتگی معابر و همچنین در برخی مناطق طغیان رودخانه های فصلی و مسدود شدن مسیرهای اصلی و فرعی شده است.
همچنین در روزهای 14 و 15 بهمن ماه نیز شاهد بارندگی در هرمزگان بودیم که میزان شدت آن نسبت به بارندگی های چند روز گذشته کمتر بوده است.
7195/6048
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استقلال تغذیه سیل مدیر عامل شرکت بارندگی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت

رضا صبوری گفت: در این بازه زمانی خوشاب با ۱۳ میلیمتر، جغتای با ۱۱.۶، سبزوار با ۱۰.۴، داورزن با ۱۰.۲ و ششتمد با ۵.۲ میلیمتر در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: بیشترین بارندگی این جبهه بارشی در روستاهای غرب خراسان رضوی نیز مربوط به روستای "طبس" سبزوار ۲۹.۳ میلیمتر بوده است و پس از آن روستای "شاره" با ۲۹، "گودآسیا" با ۲۶.۵، "کرّاب" با ۲۵.۵، "بیزه" با ۲۳.۵، "جلمبادان" با ۲۰.۵ و "زرقان" با ۲۰ میلیمتر قرار دارد.

هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه با صدور اطلاعیه ای هشدار نارنجی صادر کرده و از بارشهای باران همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر در این استان خبر داده بود.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی، این سامانه بارشی، با بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید و در برخی از نقاط بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و نیز اختلال در شبکه حمل و نقل پیش بینی شده بود.

رییس اداره هواشناسی سبزوار اعلام کرد: از روز سه شنبه هفته جاری، سامانه جدید بارشی وارد منطقه خواهد شد که غرب خراسان رضوی را نیز زیر تاثیر قرار خواهد داد.

صبوری خاطرنشان کرد: بیشترین این بارشها در روزهای پنجشنبه و جمعه آینده رخ خواهد داد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!