Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@18:14:17 GMT

آذری: الغرافه 6 میلیون دلار فوتبالیست دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۲۹۳۷

آذری: الغرافه 6 میلیون دلار فوتبالیست دارد

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن بعد از پیروزی این تیم مقابل الکویت در لیگ قهرمانان آسیا گفت: کار سخت ما تازه شروع شده است و باید به مصاف الغرافه‌ای برویم که فقط ۵ میلیون دلار فوتبالیست دارد.

به گزارش مشرق، سعید آذری در خصوص برد یک بر صفر ذوب آهن مقابل الکویت در مرحله دوم مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا گفت: الکویت به اصفهان آمده بود که دست خالی بر نگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم با ۳۷ امتیاز در صدر جدول لیگ کویت است و چند سال قهرمان AFC CUP شده است. آنها بازیکنان فیزیکی داشتند و یکی دو نفر از آنها تیم ما را اذیت کردند. خدا را شکر که بازیکنان ما یکبار دیگر فعل خواستن را صرف کردند و در ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای نشان دادند آمادگی جسمانی، تمرکز و روح همکاری بالایی دارند.

وی افزود: چیزی که شب گذشته به ما خیلی کمک کرد حضور هواداران در هوای سرد و زمستانی بود. ذوب آهن متعلق به همین هوادارانی است که در سرما و گرما تیمشان را تنها نمی‌گذارند. خوشحالی ما از این بابت است که بعد از مدت‌ها در زمین خودمان پیروز شدیم. من شب گذشته یک «تیم» را در زمین دیدم. هر بازیکن بعد از مدت‌ها برای بازیکن کناری خود بازی می‌کرد و همه هدف مشترک داشتند و فداکاری می‌کردند. خدا را شکر که سربلند از بازی بیرون آمدیم. بازیکنان ذوب آهن مردانه جنگیدند و پا پس نکشیدند. این برد می‌تواند در لیگ هم به ما کمک زیادی کند.

بیشتر بخوانید:

زمان دیدار ذوب‌آهن و الغرافه قطر مشخص شد

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن ادامه داد: علیرضا منصوریان و کادر فنی تیم هم تاثیرگذاری خود را ثابت کردند. کار سخت ما از امروز شروع می‌شود. در مرحله بعد با تیمی بازی داریم که همه کاری می‌کند. الغرافه یکسری بازیکنان جدید گرفته و مهدی طارمی هم در این تیم مانده است. شنیده ایم وسلی اسنایدر از این تیم جدا شده ولی بازیکنان جایگزین گرفته اند. جدال نابرابری با الغرافه خواهیم داشت.

آذری در خصوص تاثیر غیبت محمدرضا خلعتبری در ذوب آهن، یادآور شد: خلعتبری خودش نبود ولی روح بزرگش در زمین حضور داشت. او کلیپی ساخته بود که باعث شد بازیکنان انرژی و انگیزه زیادی بگیرند.

وی با بیان اینکه همدلی در ذوب آهن در تمام سطوح باشگاه وجود داشت، گفت: باید از تلاش ویژه همکارانم در ذوب آهن تشکر کنم. بخصوص شرکت سهامی ذوب آهن و آقای یزدی زاده که باوجود گرفتاری‌هایش به ورزشگاه آمد و از نزدیک شاهد بازی بود. همچنین آقای محمدحسن زدا که در اردوی تیم حضور یافت و حضورش هم اثربخش بود.

آذری در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه‌های ذوب آهن برای سفر به قطر، تصریح کرد: ما روز ۲۸ بهمن از ایران به قطر می‌رویم و یکی دو جلسه در این کشور تمرین خواهیم کرد. آقای منصوریان و همکارانش تیم الغرافه را آنالیز کرده اند. یکی از سخت‌ترین مسابقات خود را در پیش داریم. در کشوری بازی می‌کنیم که یک ماه پیش قهرمان آسیا شده است و خرید بازیکن برایشان مثل خرید نان برای ما است!

مدیرعامل ذوب آهن همچنین درباره مشکلات مالی این باشگاه و اینکه آیا این مشکلات هنوز پابرجاست؟ اظهار کرد: امروز جلسه هیات مدیره کارخانه ذوب آهن برگزار می‌شود. امیدوارم با برد روحیه بخشی که شب گذشته به دست آوردیم، هیات مدیره محبت کند و بخشی از تعهدات مالی را پیش از سفر به قطر انجام بدهیم. کارخانه ذوب آهن بودجه مصوبی دارد ولی چند میلیارد تومان از بودجه را صرف مشکلات گذشته کرده ایم. یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای بدهی‌های سال ۹۰ - ۹۱ پرداخت کردیم. این می‌تواند به تیم ضربه بزند. با این حال باید از تک تک اعضای هیات مدیره کارخانه تشکر کنم که در حال تلاش هستند باشگاه این مرحله را هم پشت سر بگذارد. اگر بخواهیم علاوه بر اعتبار بین المللی از جنبه اقتصادی هم نگاه کنیم، رسیدن به مرحله گروهی حدود ۴۰۰ هزار دلار برای باشگاه درآمد خواهد داشت.

آذری در پایان در خصوص عملکرد اوساگوانا خرید جدید ذوب آهن در نیم فصل و گلزنی او مقابل الکویت گفت: اوساگوانا ۱۲۰ دقیقه مبارزه کرد و جنگید. او یک فوتبالیست حرفه ای است. ما با ۸۰-۹۰ هزار دلار بازیکن گرفته ایم و حالا به مصاف الغرافه ای می‌رویم که ۵-۶ میلیون دلار فوتبالیست دارد. باید انتظاراتمان را بر همین اساس تنظیم کنیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر الغرافه قطر الکویت ذوب آهن اصفهان سعید آذری فوتبال لیگ قهرمانان آسیا مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی

همشهری آنلاین- حمیدرضا رسولی: دهه ۴۰ را باید عصر شکوفایی فوتبال در محله‌های پایتخت دانست. طرشت یکی از محله هایی بود که از همان دوره تاریخی به جایی برای کشف فوتبالیست‌های مستعد تبدیل شد و فوتبالیست های زیادی از زمین های خاکی این محله به باشگاه‌های بزرگ و اسم و رسم‌دار تهران راه پیدا کردند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

محمدصادق لطفعلی‌خانی، فوتبالیست قدیمی طرشت، در باره روند عجین شدن فوتبال با تار و پود محله طرشت می گوید: «از اواخر دهه ۴۰ و همزمان با اوج‌گیری تب فوتبال در پایتخت، تیم های فوتبال یکی پس از دیگری در طرشت متولد شدند. مشعل نخستین تیمی بود که تشکیل شد و تیم های دیگر هم آرام‌آرام از راه رسیدند. تیم های زرین، کهن، دلاور، ستاره آبی، طوفان و ... از جمله تیم هایی بودند که نطفه آنها در زمین‌های خاکی گذاشته شد و جالب اینکه هر کدام از این تیم ها برای خودشان یک زمین خاکی داشتند.»

تشکیل تیم های فوتبال در زمین های خاکی طرشت و برپایی مسابقات محلی در دهه ۴۰ کار سهل و آسانی نبوده و با مصائب زیادی همراه بوده است. فوتبالیست های طرشتی قبل از شروع هر بازی، سنگ و کلوخ ها را با شن‌کش از داخل زمین جمع می کردند تا همه چیز برای برپایی یک مسابقه محلی مهیا شود و تماشاگران دور تا دور زمین خاکی حلقه بزنند.

لطفعلی‌خانی معتقد است داستان شکل گیری تیم های فوتبال طرشت هیچ شباهتی با روند تشکیل تیم های فوتبال در سایر محله های تهران نداشت: «ایجاد زمین های خاکی و حتی تشکیل تیم های فوتبال با سنت های قومی و قبیله ای طرشت ارتباط تنگاتنگی داشت. یکی از سنت های رایج این بود که دوستان و همسایه ها یا اقوام دست به دست هم می دادند و یک تیم فوتبال تشکیل می دادند. به طور مثال، تیم ستاره آبی را پسرعموها تشکیل دادند و تیم کهن را پسر سرایدار مدرسه به اتفاق دوستانش راه انداخت. ارتباطات فامیلی گاهی در خلال مسابقات محلی خودش را نشان می داد و هر طایفه ای تیم خودش را تشویق می کرد، اما دورهمی اهالی طرشت در زمین های فوتبال، فارغ از هر نتیجه‌ای که حاصل می شد دلچسب بود.»

تیم‌داری یکی از سنت‌های فوتبال‌دوستان طرشتی در سال‌های دور بوده است. رسم بر این بوده که بزرگان محله مسئولیت سرپرستی تیم ها را بر عهده می گرفتند و زمان و مکان مسابقات محلی را انتخاب می کردند. نظم در برپایی مسابقات و وجود زمین های خاکی متعدد، آرام‌آرام طرشت را به یکی از کانون های مهم فوتبال در پایتخت بدل کرد و مسابقات دوره ای بسیاری در این محله انجام می شد.

لطفعلی‌خان می گوید: «جام های زیادی مثل جام رمضان و پول کاپ در طرشت برگزار می شد و در تعطیلات و تابستان که فصل رونق فوتبال در محله ها بود هم مسابقاتی برگزار می شد. قبل از شروع مسابقات، فوتبالیست های جوان برای خرید کفش و لباس ورزشی به امیریه و منیریه می رفتند و این گونه بود که شور فوتبال، زندگی در طرشت را تحت تاثیر قرار می‌داد.»

زمین های خاکی محله طرشت با گذشت زمان یکی پس از دیگری تخریب شدند و از چند زمین خاکی معروف این محله فقط زمین شهدای طرشت باقی مانده که آن هم به مجموعه ورزشی با زمین چمن فوتبال تبدیل شده است.

کد خبر 846642 برچسب‌ها همشهری محله فوتبال تهران

دیگر خبرها

  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • امید ابراهیمی به ایران برمی‌گردد!
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • ببینید | طعنه سنگین ستاره تیم ملی فوتبال ساحلی به حواله خودروی فوتبالیست‌ها
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید؛ فردا نگویید توطئه دشمن بود