Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «زاویه »این هفته بر خلاف سبک و سیاق همیشگی اش، فرصتی برای ارائه دیدگاه های اساتید و اندیشمندان فراهم آورده تا دیدگاه های مختلف پیرامون انقلاب اسلامی امکان طرح در کنار یکدیگر را بیابند.

انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وقایع اجتماعی و سیاسی دوران معاصر تاکنون موضوع نظرورزی اندیشمندان و متفکران زیادی در عرصۀ علوم انسانی معاصر دنیا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اندیشمندان علوم انسانی ایران نیز آثار متعددی را برای صورت‌بندی نظری ابعاد مختلف انقلاب اسلامی به صورت شفاهی و مکتوب ارائه داده‌اند. با مشاهدۀ این آراء و نظراتِ به واقع متنوع و گوناگون، می‌توان این امر را مشترک یافت که گویا این آثار همگی در تلاشند امری دشوار و پیچیده را تحلیل کنند. به همین دلیل آن چه حاصل شده، آراء بسیار متنوع با تحلیل‌های بعضاً متضاد است که در روند تحلیل انقلاب‌های مدرن کمتر قابل مشاهده است.

بنابراین گزارش، مجلۀ علوم انسانی «زاویه» این هفته و در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سعی دارد با رویکردی متفاوت، به تحلیل این واقعۀ مهم تاریخ معاصر ایران بپردازد.

دراین برنامه سعی شده تا حد امکان خلاصه‌ای از آراء اندیشمندان علوم اجتماعی را در تحلیل نظری انقلاب اسلامی گردآوری کند. این تألیف نه با هدف ارائۀ عمق تحلیل نظری این اساتید بلکه به جهت نشان دادن بخشی از تنوع آراء موجود پیرامون این موضوع صورت گرفته است.

به این ترتیب آن چه امشب (۲۴ بهمن ما) در قالب برنامه «زاویه» پخش می شود،  خلاصه‌ای از آراء اساتیدی است که ۱۶ بهمن ماه امسال در همایش «خوانش اجتماعی انقلاب اسلامی در چهل سالگی» در دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخنرانی کرده‌اند.نظرات اساتیدی چون ‌ابراهیم فیاض، استاد مردم شناسی دانشگاه تهران،‌ تقی آزاد ارمکی، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید ضیاء هاشمی، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، محمد رضا جوادی یگانه، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران و حمیدرضا جلایی پور، استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران در این برنامه شاهد خواهیم بود.

گفتنی است برنامه «زاویه» به تهیه‌کنندگی علی خواجه و با اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 4541411

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران برنامه زاویه علوم اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیئ‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ 10 بهمن 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت‌های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقا و سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است