Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به اینکه از اول تا ۲۲ بهمن کاروان قرآنی انقلاب ۸ هزار کیلومتر را طی کرده است گفت: کاروان قرآنی در طول این مسیر ۴۴ محفل انس با قرآن با حضور ۲۳ قاری مطرح کشورمان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «احمد ابوالقاسمی» در مراسم استقبال از کاروان قرآنی انقلاب که امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه با حضور اعضای این کاروان، مدیران و مسئولان سازمان ها و نهادها و مدیران شبکه های رادیویی در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر تلاوت قرآن موجب راه اندازی این کاروان قرانی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه رادیویی قرآن افزود: امسال با توجه به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بنا شد محافل انس با قرآن کریم که در سالگرد پیروزی انقلاب همواره از سوی جامعه قرآنی برگزار می شد در قامت بزرگتری و به ویژه در مناطق محروم برگزار شود و کاروان قرآنی کار خود را از اول بهمن ماه از حرم امام خمینی آغاز کرد و با طی مسافت هشت هزار کیلومتری الحمد الله اتفاقات خوبی افتاد.

وی در ادامه به چند جمله از مقام معظم رهبری در بحث تاکید بر تلاوت قرآن اشاره کرد و گفت: رهبری فرموده اند« این تلاوت قاریان با این صداهای خوش نقش خوبی درعمومی کردن تلاوت قرآن دارد» . یاد در جایی دیگر فرموده اند:« اگر بخواهیم همه با قرآن انس بگیرند باید تلاوت ها را در جامعه باب کنیم». «تلاوت قرآن به شکل ممتاز و با صدای خوش مشوق گرایش عمومی به قرآن است»

ابوالقاسمی به حامیان کاروان قرآنی انقلاب اشاره کرد و گفت: سازمان ها و نهادهای متعددی ما را در این مسیر یاری کردند اما اصلی ترین متولیان این برنامه شبکه رادیویی قرآن و همت ویژه سازمان دارالقرآن کریم بود علاوه بر این معاونت صدا، معاونت سیاسی، معاونت امور استان های، شبکه قرآن و معارف، شبکه سه، سازمان اوقاف، آستان مقدس امام رضا(ع) و .... ما را در این حرکت یاری رسان بودند.

مدیر شبکه رادیویی قرآن خاطر نشان کرد: در طول این 22 روز حرکت کاروان قرآنی انقلاب ما 44 محفل قرآنی برگزار کردیم و 29 محفل از شبکه رادیویی قرآن به صورت زنده پخش شد. 38 کرسی زنده اذان گاهی داشتیم و یکی از اهداف این سفر استفاده از قاریان استانی و شهرستانی در برگزاری محفل و کرسی های اذان گاهی بود. در این سفر از 23 نفر از بهترین قاریان کشورمان استفاده شد و 22 گروه تواشیح در مسیر حرکت این کاروان از استان های مختلف به اجرای برنامه پرداختند.

وی ادامه داد: دیدار با 9 خانواده قرآنی و همراهی 7 حافظ کل قرآن در کنار دیدار با ائمه جماعات و دیدار از مفاخر قرآنی کشور و عیادت از بیماران و توزیع قرآن برخی دیگر از برنامه های این کاروان قرآنی در طی 22 روز حرکت اش در استان های مختلف کشور بود.

ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: در جهت محرومیت زدایی به فرموده مقام معظم رهبری به مدت دو روز در منطقه قلعه گنج استان کرمان چند تن از پزشکان از جامعه قرآنی به مداوای رایگان بیماران با تجهیزات پزشکی پیشرفته پرداختند.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی راهپیمایی اردبیل فاطمیه ایام فاطمیه چهل سالگی انقلاب کاروان قرآنی انقلاب احمد ابوالقاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، خط حزب‌الله در این شماره به مناسبت بیانات روز ۱۲ اردیبهشت رهبر انقلاب، در گزارشی به بررسی خیزش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین در ماجرای جنگ غزه پرداخته است.

 بازخوانی توصیه‌های رهبر انقلاب به معلمان و مسئولان آموزش و پرورش درباره لزوم «علم‌آموزی و تربیت انقلابی» از دیگر بخش‌های این شماره است.

 همچنین، خط حزب‌الله از تأکید رهبر انقلاب بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی خبر داده است.

شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر معلم شهید حضرت آیت‌الله حاج شیخ مرتضی مطهری تقدیم شده است.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود