Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:45:45 GMT

مسیریابی با کمک واقعیت افزوده

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۳۲۶۳

مسیریابی با کمک واقعیت افزوده

تهران- ایرنا- مسیریابی اگرچه با کمک نقشه های دیجیتال امروزی بسیار ساده شده است، اما هنوز هم گهگاه می تواند گمراه کننده یا دردسرآفرین باشد. مشکلی که حالا گوگل می گوید واقعیت افزوده می تواند حلال آن باشد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار علمی ایرنا، گوگل ماه مه گذشته گفت که قصد دارد امکان مسیریابی با کمک تکنولوژی واقعیت افزوده (augmented reality) را به صورت محدود برای برخی از کاربران خود اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وعده گوگل سرانجام روز دوشنبه تحقق یافت و تعداد محدودی از کاربران داوطلب و فعال این شرکت فرصت پیدا کردند تا سرویس مسیریابی جدید گوگل را در عمل آزمایش کنند.
این سرویس جدید برخلاف سرویس معمولی گوگل مپ به کاربران کمک می کند تا مسیر حرکت خود به سوی هدف را به جای نقشه مسطح، در محیط واقعی ببینند. به این صورت که فلش های راهنمای مسیر حرکت به صورت همزمان (در قالب واقعیت افزوده) روی تصویر ارسالی از دوربین گوشی نمایش داده می شوند.
این امکان قرار است مشکل مسیریابی در مناطق شلوغ را برای کاربران کاهش دهد. مثل وقتی که پس از رسیدن به یک پل نمی دانید قرار است از رو و یا زیر آن عبور کنید.
گوگل این امکان جدید را فعلا برای استفاده مداوم طراحی نکرده و از کاربران نیز خواسته که به هنگام رانندگی از آن استفاده نکنند یا فقط در جایی که با تردید روبرو می شوند از این امکان کمک بگیرند تا حواسشان از اتفاقات اطراف منجرف نشود.
گوگل در حال حاضر این سرویس را محلی سازی جهانی (global localization) می خواند. شیوه کارکرد تکنیکی آن هم این است که محل حدودی ابتدا توسط GPS گوشی مشخص شده و سپس اطلاعات تصویری دوربین با تصاویر ذخیره شده روی استریت ویو مقایسه می شوند. به این ترتیب مکان دقیق شما روی نقشه مشخص شده و به گوگل این امکان را می دهد تا شما را در طول ادامه مسیر راهنمایی کند.
علمی*م.ج*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي واقعيت افزوده گوگل گوگل مپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، رئیس حزب قوات لبنانی در اظهاراتی بدون توجه به تجاوزات دائمی رژیم صهیونیستی علیه اراضی لبنان و همچنین اشغال بخش هایی از این کشور از سوی صهیونیست‌ها مدعی شد: نبرد حزب الله با اسرائیل به لبنان آسیب رسانده است

وی در ادامه بدون اشاره به واقعیت های آشکار در جنگ اخیر مدعی شد: این جنگ (عملیات های حزب الله) بدون تأثیری بر حمله اسرائیل به نوار غزه به لبنان آسیب زد!

اظهارات جعجع در شرایطی مطرح شده است که وی واقعیت اشغالگری رژیم صهیونیستی را در نظر نگرفته است، از سوی دیگر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اخیرا در اظهاراتی تاکید کرده بود که عملیات های مرزی حزب الله نقش فوق العاده بر تحولات غزه به ویژه نبرد زمینی آن داشته و موجب شده تمرکز ارتش رژیم صهیونیستی کاملا بر هم بخورد.

جعجع که در گذشته روابط مساله داری با صهیونیست ها داشته و حتی در پرونده هایی به فعالیت علیه منافع ملی لبنان متهم است، در ادامه گفت: حزب‌الله باید از مناطق مرزی با اسرائیل عقب‌نشینی کند و ارتش لبنان باید در تمام این نقاط مستقر شود!

این در حالی است که در شرایط کنونی میان ارتش لبنان و مقاومت اسلامی حزب الله روابط بسیار نزدیکی و برادرانه ای برقرار است و این دو نیروی نظامی به عنوان دو رکن مهم معادله طلایی «ملت، ارتش، مقاومت» در لبنان، همکاری تنگاتنگی در نقاط مرزی این کشور دارند.

کد خبر 6094561 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید