Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:16:41 GMT

رونمايي از تقويم محيط زيستي منطقه 4 در سال 98

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۳۶۲۷

رونمايي از تقويم محيط زيستي منطقه 4 در سال 98

خبرگزاري آريا- معاون خدمات شهري و محيط زيست شهرداري منطقه چهار گفت:  از تقويم مناسبت هاي محيط زيستي سال 98 رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4، "رضا معلم"  با اعلام اين خبر گفت: به منظور فرهنگ سازي و جلب مشارکت مردمي در حفاظت محيط زيست، مناسبت‌ هايي درخصوص مباحث محيط زيستي در طول سال تعريف شده که متاسفانه تاکنون تقويم منسجمي با اين موضوع براي آن تعريف نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از اين رو اداره محيط زيست منطقه در اقدامي با رويکرد ايجاد علاقه و انگيزه بيشتر در ميان شهروندان با همکاري دبيران کانون هاي محيط زيست محلات اقدام به تهيه اين تقويم با موضوعات خاص کرد.
معلم با اشاره به کارهاي انجام شده در حوزه محيط زيست در منطقه 4 گفت: اقدامات مختلفي چون احداث نيروگاه هاي خورشيدي، استفاده از انرژي هاي تجديدپذير، آبگرمکن هاي خورشيدي، سه شنبه هاي بدون خودرو، دوچرخه سواري مسئولان، توسعه خطوط مترو، معاينه فني موتورخانه ها و وسايل سبک و سنگين و ... از جمله فعاليت هايي است که نقش اساسي در کاهش آلودگي محيط زيست و گازهاي گلخانه اي دارد.
معاون خدمات شهري منطقه در ادامه درخصوص فعاليت اپليکيشن جمع آوري پسماند خشک (بهماند) در شمال شرق تهران گفت: کارآيي اپليکيشن به گونه‌اي است که پس از نصب نرم افزار مذکور بر روي گوشي هاي تلفن همراه افراد و استفاده از اين برنامه ،يک کد کاربري به شهروندان داده مي‌شود و هنگامي که شهروند اعلام کند که پسماند خشک دارد با تعيين زمان مناسب از سوي شهروندان، اين پسماند توسط نيروهاي اپليکيشن جمع آوري شده و در انتها آيتم هايي از جمله واريز پول به حساب ايشان، کمک به خيريه، اعطاي گل و گلدان به جاي پول و تخفيف ويژه اسنپ به آن ها ارائه مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقويم محيط زيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فریمان از کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، جواد ستوده اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان گفت: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود، این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان‌رضوی واقع شده است.

کد خبر 750035

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان