Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور از ابلاغ ضوابط تشخیص مشاغل و اصناف مزاحم شهری از سوی «رحمانی فضلی» به استانداران به منظور اجرا توسط شهرداری ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد امروز- چهارشنبه- با بیان این مطلب اظهار داشت: این ضوابط در اجرای تبصره ماده یک آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، مصوب دی ماه 96 هیات وزیران، به منظور هماهنگی دستگاه های مرتبط با این موضوع با شهرداری ها به عنوان مجری و ایجاد وحدت رویه در شهرداری ها در کارگروه ملی موضوع ماده (6) آیین نامه یاد شده پس از تشکیل جلسات و بررسی های کارشناسی متعدد با حضور نمایندگان دستگاههای ذی ربط تهیه و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این ضوابط که برای اجرا توسط شهرداری ها به استانداران ابلاغ شده، مولفه هایی که شهرداری ها لازم است در تشخیص مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم به آنها توجه کنند و همچنین انواع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم شهری به تفکیک نوع مزاحمت شامل مزاحمت های فیزیکی، شیمیایی، تردد، بصری و ترکیبی مشخص شده است.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: همچنین فرایند تشخیص مزاحمت شامل تشخیص مزاحمت مشاغل و اصناف با تشکیل پرونده، انجام بازدید محلی، بررسی مدارک و مستندات و تطبیق شرایط با قوانین و مقررات توسط ارجاع به کارشناس ذیصلاح و شرایط احراز کارشناس ذیصلاح شهرداری و سرفصل ها و عناوین آموزشی، که می بایست برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری طی کندد، نیز در این ضوابط تعیین شده است.
جمالی نژاد در ادامه اظهار داشت: پس از تصویب آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری که در قالب مصوبه هیات دولت به دستگاه ها ابلاغ شد، چند تکلیف برعهده کارگروه ملی این موضوع که دبیرخانه آن در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور می باشد، گذاشته شد.
وی در ادامه اضافه کرد: یکی از این تکالیف، تدوین دستورالعمل اجرایی ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری و تعیین مهلت مناسب تبصره بند (20) ماده (55) قانون شهرداری بود که پس از نهایی شدن آذرماه 1397 از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد و تکلیف دیگر تدوین ضوابط تشخیص مشاغل و اصناف مزاحم شهری بود که به تازگی با امضای وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.
جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین «شیوه نامه اجرایی کارگروه محلی ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری به ریاست فرمانداران» در دیماه 1397 از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای اجرا به استانداری ها ابلاغ شد.
وی در خاتمه یادآور شد: با اجرای این سلسله مصوبات که برای نخستین بار پس از گذشت بیش از 60 سال که از تصویب قانون شهرداری می گذرد تهیه شده است، فعالیت های مدیریت شهری در حوزه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری جان تازه ای خواهد گرفت که نتایج آن قطعا با هم افزایی موثر دستگاه ها و سازمان های متولی امر ساماندهی به صورت جهشی در دو عرصه زیست پذیرکردن شهرها و حمایت از تولید و اشتغال پایدار؛ تاثیر اصلی خود را خواهد گذاشت.
سیام*3070*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی وزارت کشور مشاغل و اصناف مزاحم جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است