Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@02:39:07 GMT

سرقت ۲۸۴ خودروی دولتی در پاپوآ گینه نو

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۳۸۶۸

سرقت ۲۸۴ خودروی دولتی در پاپوآ گینه نو

خبرگزاری میزان- ۲۸۴ خودرو که دولت پاپوآ گینه نو برای برگزاری نشست اپک در سال گذشته میلادی خریده بود، همچنان در دست کارمندان دولت است و آن‌ها از پس دادن خودرو‌ها خودداری می‌کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ۲۸۴ خودرو که دولت پاپوآ گینه نو برای برگزاری نشست اپک در سال گذشته میلادی خریده بود، همچنان در دست کارمندان دولت است و آن‌ها از پس دادن خودرو‌ها خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپوآ گینه نو که سه ماه پیش با کمک مالی و نظامی کشور‌های دیگر میزبان نشست اپک (APEC) بود، همچنان با مشکلات آن نشست دست به گریبان است.
این کشور کوچک مجمع الجزایری در اقیانوسیه که نه توان مالی و نه شرایط امنیتی برای برگزاری این نشست را داشت، با کمک چین و استرالیا توانست نظر موافق کشور‌های عضو اپک را جلب کند.
پاپوآ گینه نو حدود ۳۰۰ خودروی لوکس خارجی تهیه کرد و آن‌ها را در اختیار کارمندان دولتی قرار داد تا برای رفت و آمد مقام‌های خارجی که در نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ماه ۹۷) برای شرکت در نشست اپک آمده بودند، استفاده کنند.
هرچند این خودرو‌ها که در زمان خرید نیز انتقادات وسیعی از سوی مردم این کشور فقیر برانگیخت، هنوز به دست دولت نرسیده و در پارکینگ‌های شخصی کارمندان و مقام‌های دولتی است.
دنیس کورکون، رئیس واحد بازیابی اموال دولتی این کشور گفت: ۲۸۴ خودرو هست که میان کارمندان دولتی توزیع شده بود و هنوز بازگردانده نشده است.
براساس این گزارش، این خودرو‌ها شامل برند‌هایی همچون لندکروزر، فورد، مزدا و پاجرو است.
نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اپک) ۲۵ و ۲۶ آبان ماه با حضور رهبران ۲۱ کشور حوزه اقیانوس آرام در پاپوآ گینه نو برگزار شد.
استرالیا، برونئی، کانادا، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، نیوزیلند، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، تایوان، هنگ کنگ، پاپوآ گینه نو، چین، مکزیک، شیلی، پرو، روسیه، آمریکا و ویتنام، اعضای اَپِک و پاپوآ گینه نو در حال حاضر ریاست آن را برعهده دارد.
براساس گزارش سازمان ملل پاپوا گینه نو در سال ۲۰۱۸ پنجمین کشور با حداقل‌های اقتصادی و اجتماعی برای زندگی درجهان شناخته شده و ۴۰ درصد از مردم این کشور درآمدی کمتر از یک دلار در روز دارند و شیوع بیماری‌های مختلف عفونی در میان آن‌ها هر ازگاه به چالش بسیار مهمی برای دولت آن تبدیل می‌شود.
پیتر اونیل نخست وزیر پاپوا گینه نو همزمان با برگزاری اجلاس اپک خواستار تقویت تجارت آزاد در جهان شد و گفت: اقتصاد‌های کوچک مانند پاپواگینه نو وابستگی شدیدی به اقتصادی‌های بزرگ دارد و هرنوع تنش اقتصادی و تجاری در جهان به کشور‌های کوچک آسیب زیادی می‌زند.
پاپوآ گینه نو از سال ۱۹۹۳ یک کشور کوچک عضو APEC بوده است که اقتصادش را برپایه تجارت آزاد و باز و سرمایه گذاری قرارداده است.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرقت خودرو گینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با تلاش مأموران کلانتری نواب صفوی مشهد متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو به دام افتاد. - اخبار استانها -

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهددر تشریح جزئیات این پرونده اظهار داشت: در پی گزارش چند فقره سرقت کامپیوتر خودروهای پژو در محدوده بلوار شارستان مشهد، پی‌گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران دایره تجسس کلانتری نواب صفوی با بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت‌ها تصاویری از متهم را به‌دست آورده و آن‌را در اختیار تمامی گشت‌های انتظامی حوزه استحفاظی قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: تحقیقات برای دستگیری متهم با تقویت گشت‌های محسوس و نامحسوس در مناطق آسیب‌پذیر آغاز تا این که یکی از تیم‌های انتظامی روز گذشته متهم را در حالی پرسه‌زنی در اطراف خودروهای پارک شده در محدوده خیابان 17 شهریور مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه وی را در حال سرقت به دام انداختند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: متهم که اعتیاد به موادمخدر دارد. پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی های به عمل آمده به 46 فقره سرقت کامپیوتر خودروهای پژو در سطح شهر مشهد و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد.

نگهبان خاطرنشان کرد: تحقیقات برای دستگیر مالخر موردنظر و کشف دیگر جرائم احتمالی با هماهنگی مقام قضائی ادامه دارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم