Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نشست ورشو محکوم به شکست است و آمریکا این بار هم به نتیجه نمی‌رسد.

 حشمت‌‌الله فلاحت‌‌‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه العربی قطر درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه در لهستان که به دعوت آمریکا در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) برگزار می‌شود، گفت: این نشست محکوم به شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی هسته ای هم تلاش داشتند موضوع ایران را مطرح کنند، اما آنجا هم به نتیجه نرسیدند و نوعی سرخوردگی برای آنان در پی داشت.

اینستکس انتظارات ایران را برآورده نمی‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اینستکس یا ساحات را یک شروع خوب توصیف کرد اما ضمن اشاره به اینکه این سازوکار انتظارات ایرانیان را برآورد نمی‌کند، بر ضرورت توسعه آن برای بازگشت پول ایران و تضمین فروش آن تاکید کرد.

فلاحت‌پیشه درباره بیانیه اخیر اتحادیه اروپا اظهار داشت: به اروپایی ها برای اتلاف وقت ایران اجازه داده نخواهد شد و در دهه ۹۰ میلادی توطئه‌ای تحت عنوان گفت‌وگوی انتقادی بین ایران و اروپا مطرح شد و مدام آنها انتقاداتی مطرح می‌کردند و ایران باید پاسخ می‌داد اما اکنون ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

آمریکا مجبور خواهد شد با ایران وارد مذاکره شود

وی با اشاره به اعلام آمادگی تهران برای گفت‌وگو با اروپایی‌‌ها در همه زمینه‌‌ها در قالب «دیپلماسی عمومی» نه «دیپلماسی رسمی» برای اثبات حقانیت ایران، تصریح کرد: بعد از ۲۲ بهمن شرایطی در فضای سیاسی در جهان و در خود آمریکا در مقابل آمریکا فراهم خواهد شد و آمریکا مجبور خواهد شد با ایران وارد مذاکره شود.

این نماینده مجلس با توضیح اینکه ایران بعد از برجام و خروج آمریکا از آن در موضوع آمریکا دست به عصا حرکت کرده است، خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا تابو نیست به شرط آنکه مذاکره، مذاکره باشد.

فلاحت‌پیشه آمادگی تهران برای گفت‌وگو با کشورهای منطقه را نیز اعلام کرد و ابراز داشت که مجلس شورای اسلامی هیچ خط قرمزی برای گفت‌وگو با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات ندارد.

وی اضافه کرد که ثبات امنیت خلیج فارس مدیون جمهوری اسلامی بوده و راهبرد جمهوری اسلامی ایران تنش‌‌زدایی است.

موضوع ابوموسی بهتر است از قاموس سیاسی منطقه فراموش شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسدر مورد جزیره ایرانی بوموسی و ادعاهایی که امارات مطرح می‌کند، بیان کرد: موضوع ابوموسی بهتر است از قاموس سیاسی منطقه فراموش شود.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه روابط ایران با همه جهان است و در شرایطی که دنیا دو قطبی بود شعار «نه شرقی، نه غربی» را امام (ره) مطرح کردند، یادآور شد: جمهوری اسلامی اکنون تحت سیاست نومنطقه‌‌گرایی حرکت می‌کند.

وی افزود: ایران سیاست‌های تهاجمی ندارد اما وقتی که از تهدیداتی از قبیل «گزینه‌‌‌های نظامی روی میز» صحبت می‌شود، مسئولان نظامی ایران وظیفه دارند پاسخ های محکم به دشمنان دهند.

منبع: جام جم آنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه خلیج‌فارس با امنیت ملی عجین شده است گفت: ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در جشنواره خلیج‌فارس که مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مساله امنیت ملی کشور عجین است و این 2 را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد و بر زبان نحس خود جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد