Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: سه مقام فرانسوی، آلمانی و انگلیسی که نخواستند نامشان فاش شود، نشست لهستان را «یک موضوع فرعی و مضر» خواندند و از مواضع دولت کنونی آمریکا در قبال ایران و همچنین خروج واشنگتن از سوریه به شدت انتقاد کردند.

یک مقام اروپایی که در سازمان ملل کار می‌کند، درباره تصمیم آمریکا برای برگزاری نشست ضد ایرانی در لهستان به پایگاه اماراتی «نشنال» گفت: «این تصمیمات مجموعه‌ای از تصمیمات هرج و مرج‌آمیزی است که به صورت تصادفی اتخاذ شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «آمریکا یک نشست با لهستانی‌ها برگزار کرد و تصمیم گرفت که یک نشست در سطح وزرای خارجه برگزار کند. آن‌ها از هیچ کس دیگری سوال نکردند که آیا آن‌ها هم در این نشست حاضر می‌شوند. این یک نمونه کلاسیک از عدم سنجیدن آغاز تا پایان کار‌ها است».

این مقام اروپایی با انتقاد از مواضع آمریکا در قبال لهستان افزود: «اینکه ما در این موضوع (نشست لهستان) کنار گذاشته شدیم، موضوع قابل ملاحظه و مهمی است. ما صحبت‌های طولانی با آمریکا داشتیم و تاکید کردیم که این طرح (طرح برای برگزاری نشست علیه ایران در لهستان) اساسا طرح نیست. آمریکا طرحی برای فشار حداکثری (علیه ایران) داشت که ما با آن موافق نبودیم و به منافع امنیتی ما جداً پرداخته نشد».

مقام‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به این رسانه اماراتی گفتند علیرغم اینکه آن‌ها با آمریکا درباره لزوم محدود کردن برنامه موشک بالستیک ایران اتفاق نظر دارند، اما معتقدند که چنین کاری را می‌توان تنها با ابتکار‌هایی جدید انجام داد نه اینکه واشنگتن به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متوسل شود.

یک دیپلمات اروپایی در این باره گفت: «موضع آن‌ها نامنسجم است. آن‌ها از توافق (برجام) خارج شدند، اما می‌خواهند از چیزی که وابسته به آن است، برای رسیدن به چیزی که در قبال برنامه موشکی (ایران) می‌خواهند، استفاده کنند. بدین نحو کار‌ها پیش نمی‌روند».

یکی دیگر از مقام‌های اروپایی از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه به شدت انتقاد کرد و مدعی شد: «سوریه، یک جایزه بزرگ برای ایران است، جا‌های دیگر را فراموش کنید. صادقانه بگویم که تصمیم آمریکا زیان‌آور بود».

وی افزود: «ما با ایران به منزله یک مشکلی که به مدتی طولانی وجود داشته، رفتار می‌کنیم و این موضع برای زمانی طولانی ادامه خواهد داشت».

منبع: فردا

کلیدواژه: نشست ورشو لهستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، ادعا کرده است که «تن‌ها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس وجود دارد، حماس است» و توافق با اسرائیل باید برای این گروه یک «تصمیم آسان» باشد.

بلینکن اواخر روز جمعه در سخنرانی در انجمن سدونا مؤسسه مک‌کین در آریزونا گفت: «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل، آنها می‌توانند پاسخی مثبت در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا بدهند یا خیر».

او بدون اشاره به اینکه درخواست حماس در توافق چیست، گفت: «اما شاید چیز دیگری [در خصوص حماس]در جریان باشد و در روز‌های آینده تصویر بهتری از آن خواهیم داشت.

بلینکن افزود که مذاکرات با حماس به دلیل این واقعیت پیچیده است که «تصمیم گیرندگان نهایی» اعضای این گروه در غزه هستند که میانجی‌ها هیچ تماس مستقیمی با آنها ندارند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا نمی‌تواند از عملیات زمینی اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه حمایت کند، زیرا اسرائیل طرحی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه نکرده است.

هیئت قطری برای مذاکرات آتش بس غزه به قاهره می‌رود

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک هیئت قطری امروز شنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه به قاهره سفر می‌کند.

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح - آخرین پناهگاه ۱.۵ میلیون فلسطینی آواره‌شده در جنگ هفت ماهه - ادامه دارد، یک هیئت حماس نیز به پایتخت مصر می‌رود.

بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل در ۷ اکتبر تاکنون شهید شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان