Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:47:15 GMT

254هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۴۵۱۹

254هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند

کرمان- ایرنا- مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت کار با اشاره به اینکه بعد از 12 سال تعادل بین منابع و مصارف بیمه بیکاری تامین اجتماعی محقق شد گفت : 254هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند.

کریم یاوری روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی آموزشی قوانین و مقررات بیمه بیکاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مردم در 22 بهمن حماسه باشکوه ای را خلق کردند افزود: کارگران نیز در به ثمر رساندن این انقلاب نقش اساسی را ایفا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه قانون بیمه بیکاری در سال 1366 محقق شده و طی سال های 81 تا 92 میزان مصارف از منابع پیشی گرفت اظهار داشت :سه درصد منابع بیمه بیکاری از سوی کارفرمایان تامین می شود.
یاوری با بیان اینکه از سال 81 تا 92 با 760 میلیارد تومان کسری بودجه در بیمه بیکاری مواجه بوده ایم گفت: در سال 94 و 96 مجموع کسری منابع جبران شد.
به گفته یاوری در گزارشات سال 97، از مجموع 760 میلیارد تومان کسری به 60 میلیارد رسیده ایم که این مهم حاصل تلاش و اقدامات مدیریت مدبرانه سازمان تامین اجتماعی مرحوم نوربخش بود.
**شرایط احراز بیمه بیکاری
مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط احراز بیمه بیکاری افزود: بیمه شده قبل از بیکار شدن باید حداقل 6 ماه سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشد و ظرف 30 روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد.
یاوری با بیان اینکه جمع مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای مجردین حداکثر 36 ماه و برای متاهلین یا متکلفین حداکثر 50 ماه براساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه است یادآور شد : میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار معال 55 درصد متوسط مزد با حضور و یا کارمزد روزانه بیمه شده است.
**تثبیت 304 هزار شغل با حمایت از 1400 بنگاه اقتصادی
وی با بیان اینکه بیمه بیکاری از جمله حمایت های تامین اجتماعی است تصریح کرد: یکی از وظایف وزارت تعاون صیانت از نیروی کار است و این صیانت فقط منحصر به دعاوی حقوق کار نیست و رسیدگی به دعاوی یک بخش است.
یاوری با بیان اینکه حمایت از کارفرما، کارآفرین و سرمایه گذار حمایت از نیروی کار است گفت: گره گشایی از کار و کارفرما صیانت از نیروی کار است.
مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سه ضلع مثلث کارگر، کارفرما و کارگاه ، محیط این سه ضلع کار می شود بیان داشت: زمانی که از تولید حمایت شود از کارگر حمایت شده است.
وی با اشاره به حمایت تسهیلاتی به بنگاه‌ های اقتصادی گفت: طی 9 ماهه امسال با حمایت‌های موثر از یک هزار و 400 بنگاه مشکل‌دار، شرایط تثبیت 304 هزار شغل فراهم شد.
یاوری خاطرنشان کرد: برای تثبیت اشتغال در 9 ماهه اول امسال یکهزار و 820 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌ های اقتصادی پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه پیگیری و حل و فصل مشکلات بنگاه‌ های اقتصادی بمنظور صیانت از نیروی کار، تثبیت اشتغال، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ ها را رصد و پیگیری کرده، تاکید کرد: این موضوع، از اولویت‌ های کارگروه‌ های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌های کشور و کارگروه ملی به شمار می‌ رود.
مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره الزام بازدید هر روزه استانداران به عنوان رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، به همراه تمام اعضای کارگروه از یک بنگاه مشکل‌ دار و یا بحرانی گفت: مقامات مسئول باید با حضور در محل بنگاه مربوطه با همفکری مدیران، کارفرمایان و سهامداران مشکلات آنها را بررسی و حل و فصل کنند.
وی تصریح کرد: شناسایی، رصد، بررسی و رفع مشکلات بنگاه‌ های اقتصادی مشکل ‌دار، در ابتدا بر عهده سهامداران، مالکان، کارفرمایان و مدیران بنگاه‌ های اقتصادی است و چنانچه موفق به حل مشکل نشوند، از طریق وزارتخانه صادرکننده مجوز تأسیس و بهره برداری و پس از آن، از طریق کارگروه‌ های استانی و ملی تسهیل و رفع موانع تولید، باید موضوع مورد پیگیری واقع شده و اقدام لازم انجام شود.
یاوری افزود: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست‌ های اقتصادی و اجتماعی دولت، با تأیید و تصویب طرح اصلاح ساختار توسط شورای عالی کار حمایت موثر به عمل خواهد آمد.
**تشریح جنس مشکلات بنگاه های اقتصادی
وی ادامه داد: مشکلات بنگاه ‌های اقتصادی مشکل‌ دار، فقط نقدینگی نیست، بخشی از این مسائل، مربوط به مشکلات درون کارگاهی مانند بالابودن هزینه‌ های تولید، انباشت محصولات تولیدی، نیاز به اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران و گاها سوء مدیریت است و بخش دیگر آن، مشکلات برون کارگاهی است که رکود صنعت، تحریم ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا و مطالبات از نهادها و سازمان های مختلف را شامل می‌ شود.
یاوری با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 14 میلیون بیمه شده اجباری و توافقی در سطح کشور وجود دارد گفت: کسانی مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند که مشمول قانون کار، تامین اجتماعی، بیکاری وی غیرارادی باشد و سه درصد را حق بیمه بیکاری را پرداخت کرده باشد.
مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در شرایطی که بنگاه‌ های اقتصادی با مشکل مواجه می ‌شوند، نیروی کار و کارگران باید نهایت همراهی و همکاری را در جهت حل مشکل، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه با کارفرمایان داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه نسبت مقرربگیری بیمه بیکاری به بیمه پرداز اجباری بیان داشت: در سالجاری این نسبت به 2و نیم درصد رسیده است.
** معرفی22هزار و500نفر از مقرربگیران بیمه بیکاری به مراکز فنی و حرفه ای
یاوری تصریح کرد: پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست‌ اندرکاران اجرای قانون بیمه بیکاری قرار دارد و در سال گذشته حدود 16 هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری، بازگشت به اشتغال داشته ‌اند.
وی بیان داشت: سازمان آموزش و فنی و حرفه ‌ای کشور مکلف است آموزش مهارت ‌های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مرکز آموزش فنی و حرفه ‌ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانه، فراهم کند و همچنین هزینه ‌های آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای مقرری ‌بگیران فنی و حرفه‌ ای از حساب بیمه بیکاری تأمین و پرداخت می ‌شود.
مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته حدود 30 هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی، بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شدند و در 9 ماهه سال جاری، حدود22هزار و 500 نفر به مراکز فنی و حرفه ‌ای معرفی شدند.
9895/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مقرري بيكاري بيمه كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه ICT در سنندج اظهار داشت: در استان کردستان امکان خوبی برای توسعه حوزه آی سی تی وجود دارد که می‌تواند باعث نجات استان و جبران عقب افتادگی‌ها باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر وجود نیروی انسانی توانمند در استان در حوزه‌های مختلف، افزود: هم مرزی استان با عراق از مزیت‌های است و می‌تواند به توسعه کمک شایانی داشته باشد.

وی اذعان کرد: کشور عراق از لحاظ خدمات نرم افزاری از ایرانیان عقب هستند و با وجود نیروی انسانی با تجربه و سرشار از استعداد در استان، امکان ارتباط گسترده و انتقال تجربیات وجود دارد.

عابدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مبتنی بر ظرفیت‌های استان برای توسعه زیرساخت‌ها و تامین مالی حمایت‌های لازم را خواهد داشت، گفت: اقتصاد دیجیتال می‌تواند وضعیت بیکاری و اقتصادی استان را بهبود بخشد و می‌تواند در این زمینه پیشرو باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای چند طرح مختلف خبر داد و گفت: یکی از ایم برنامه‌ها آموزش مهارت‌های دیجیتالی به منظور استعداد یابی و تربیت نیروی انسانی است.

عابدی ادامه داد: امسال در قالب طرح «ایران دیجیتال» به صورت گسترده ۳۰۰ هزار نفر را در کشور در حوزه مهارت‌های دیجیتالی آموزش خواهیم داد.

وی به آموزش ۵۰ هزار نفر در این حوزه طی یکسال گذشته در سطح کشور اشاره کرد و وعده داد در صورت تضمین ورودی بازار کار از طرف شرکت‌های استان، هزینه‌های آموزشی از سوی وزارت ارتباطات تقبل خواهد شد. 

وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار فعال دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز در این نشست  اظهار داشت: استان کردستان در شاخص توسعه فاوا (IDE) در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.

حیدری با اشاره به وجود یک هزار و ۲۶۰ کسب و کار فعال دارای نماد اعتماد الکترونیک در استان گفت: ۱۱۳ استارتاپ فعال نیز وجود دارد. ‌

فعالیت ۶ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه فناوری و اطلاعات

رئیس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این نشست گفت: از ۱۸۰ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری کردستان ۶۰ شرکت در حوزه فناوری و اطلاعات فعالیت دارند.

بابک سوری بر لزوم حمایت شرکت ها از بخش صنعت تاکید کرد و افزود: شرکت ها باید بتوانند دست اورد های خود را یه صنعت و تولید محصولات فیزیکی تزریق کنند و در راستای افزایش تولید محصول گام برداند.

وی با بیان اینکه به صورت جدی پیگیری زیرساخت ها هستیم، بیان کرد: کمبود تسهیلات را قبول داریم اما شرکت ها باید نوآوری را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند تا در مسیر توسعه حرکت کنند.

در این جلسه مدیران شرکت‌های مختلف دانش بنیان به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه