Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:03:42 GMT

مرکز جامع ام. اس خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۴۶۱۸

مرکز جامع ام. اس خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

نایب رئیس انجمن ام‌. اس خراسان رضوی از راه‌اندازی مرکز جامع ام. اس استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباس نوریان امروز در همایش سالانه مدیران عامل و مدیران ارشد انجمن ام. اس کشور که در هتل درویش مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر کلینیک جامع ام. اس در بیمارستان قائم داریم. اما مرکز جامع ام. اس توسط انجمن ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس استان ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز جامع در بلوار ابوطالب احداث خواهد شد و طبق پیش بینی‌ها تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: مرکز جامع بیماران ام. اس را به این دلیل احداث می‌کنیم که که بیماران نیاز به مراجعه به جای دیگر نداشته باشد و همچنین بتوانیم بیماران مزمن را برای چند روزی نگهداری کنیم.

نایب رئیس انجمن ام‌. اس خراسان رضوی تصریح کرد: ۳۷۰۰ نفر در مشهد در انجمن ام. اس استان ثبت شده‌اند که تعداد زنان سه برابر مردان است.

نوریان با بیان اینکه «بسیاری از داروهای ام. اس تحت پوشش ۹۰ درصدی بیمه است و بسیاری از داروها در ایران ساخته می‌شود»، خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌ها کمترین میزان کمبود داروها را نسبت به سایر رشته‌های مغز و اعصاب داریم که این موضوع به زحمات انجمن ام. اس برمی‌گردد. داروهای بیماران ام. اس با توجه به وضعیت کشور کیفیت خوبی دارند و علت این است که در کنار تولید داخلی ورود داروهای خارجی را ممنوع نکردیم و یک رقیب در کنار صنایع داخلی گذاشته‌ایم. به همین دلیل تولیدات داخلی مجبور هستند کیفیت خود را به روز کنند. ما حتی به چند کشور اروپایی داروی ام. اس صادر می‌کنیم که بیش از چند ده میلیون دلار ارز وارد کشور می‌شود.

نایب رئیس انجمن ام‌. اس خراسان رضوی عنوان کرد: داروهای بیماران ام. اس با توجه به وضعیت کشور کیفیت خوبی دارند و علت این است که در کنار تولید داخلی تولید خارجی را ممنوع نکردیم و یک رقیب در کنار صنایع داخلی گذاشته‌ایم و به همین دلیل تولیدات داخلی مجبور هستند کیفیت خود را به روز کنند. ما حتی به چند کشور اروپایی داروی ام. اس صادر می‌کنیم که بیش از چند ده میلیون دلار ارز وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «امروزه ام. اس در افراد تحصیل کرده و افراد با خصایص انسانی والا مشاهده می‌شود»، یادآور شد: شیوع ام. اس در زنان دو برابر بیشتر از مردان است.

وی افزود: معضلی که زنان مبتلا به ام. اس دارند نگاه جامعه به آنهاست به دلیل اینکه در سن ازدواج هستند. جامعه تصور می‌کند این افراد همچون بیمار مبتلا به صرع هستند. باید با اقدامات فرهنگی این دیدگاه را عوض کنیم. زنانی که مبتلا به ام. اس هستند می‌توانند زندگی طبیعی داشته باشد، مخصوصاً با داروهایی که تا دو سال دیگر وارد بازار می‌شوند. آنها می‌توانند باردار شوند و شیردهی داشته باشند. به این دلیل که در بارداری سیستم ایمنی بدن مقداری ضعیف می‌شود بیمار ام. اس می‌تواند استراحت بیشتری داشته باشد و در دوران حاملگی بیماری کمتر عود می‌کند.

نوریان تصریح کرد: ام. اس به این دلیل که نقاط مختلف سیستم اعصاب مرکزی مغز و نخاع را در زمان‌های مختلف می‌گیرد علائم مختلف هم دارد. تاری دید، فلج اندام‌ها، خستگی مفرط و… می‌توانند از علائم ام. اس باشند. با استفاده به موقع از داروها می‌توان از اینکه بیمار به عصا و واکر متکی شود، جلوگیری کنیم.

نایب رئیس انجمن ام‌. اس خراسان رضوی عنوان کرد: خیرین مشهد برای بیماری ام. اس حدود شش تا هفت میلیارد تومان در این دو سال کمک مالی کرده‌اند. از کارهایی که در انجمن ام. اس استان انجام می‌دهیم اهدای پوشک به افراد نیازمند مالی است و به صورت رایگان لوازم بهداشتی در اختیار بیماران قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز جامع ام اس منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

محسن ذاکریان در همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر استان امروز در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار‌های غیررسمی در کشور نشان می‌دهد که سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در سطح کشور انجام می‌شود، عددی که بسیار نگران‌کننده بوده و لازم است تا همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های جدی کنند.

وی تصریح کرد: مرکز نفس در سال ۱۴۰۰ کار خود را در مشهد و با هدف جلوگیری از سقط عمد جنین سالم آغاز کرد و تاکنون بیش از ۳ هزار مورد جلوگیری از سقط عمد جنین سالم در نقاط مختلف کشور توسط مرکز نفس انجام شده است.

رئیس قرارگاه نفس کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین دلیل سقط عمد در کشور را ناسازگاری زوجین و احساس عدم امنیت بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام