Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از روسیاالیوم، منابع امنیتی در اداره زندان‌های مصر اعلام کردند که حکم اعدام ۳ تن از عناصر گروه موسوم به "حسم" وابسته به اخوان المسلمین اجرا شد.

به گفته این منابع این شهروندان به قتل نبیل فراج یکی از فرماندهان امنیتی پلیس مصر در حوادث حمله به پاسگاه کرداسه که ۵ سال قبل به وقوع پیوست متهم شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در پی حمله عناصر مسلح به پاسگاه کرداسه ۱۳ نیروی امنیتی مصر کشته شدند. این حادثه بعد از حمله نیرو‌های امنیتی مصر به تحص هواداران محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور به وقوع پیوست.

دولت مصر هفته گذشته نیز ۳ تن از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام قتل پسر یک قاضی در دادگاه تجدید نظر قاهره اعدام کرد.

از زمان عزل مرسی از قدرت در سال ۲۰۱۳ میلادی، نیرو‌های پلیس و ارتش این کشور دست‌کم ۱۴۰۰ تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از ۱۵ هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تاکنون صد‌ها نفر از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دولت مصر اخوان المسلمین حسم مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در توییتی نوشت: ‏مردم شریف تهران؛ جمعی از همکاران شورا با اقدامات پر حاشیه ‎زاکانی مخالف‌اند و اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد.

ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان و فضای سبز اشتباه است.

دیگر خبرها

  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • دعوای جالب چهره امنیتی با مدافع زاکانی بر سر قرارداد جنجالی +تصویر
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند