Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@07:09:25 GMT

بیمارستان زنان ارومیه در دست ساخت است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۷۴۹۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جواد آقازاده عصر امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه چند روز پیش دستور ایجاد آمبولانس هوایی در آذربایجان‌غربی توسط وزیر بهداشت صادر شد، اظهار کرد: این موضوع انتقال بیماران را تسهیل کرده و مرگ و میر مادران را با توجه به وجود قابلیت‌های بیمارستان تخصصی زنان کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های مختلفی در سطح استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است، افزود: در این راستا آزمایشگاه رفرانس با ۶ هزار مترمربع و کلینیک تدبیر در ارومیه احداث شده، بیمارستان آیت‌الله طالقانی توسعه پیدا کرده و بیمارستان تخصصی زنان با ۳۰۰ تخت بیمارستانی در ارومیه دست ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه عنوان کرد: بیمارستان مهاباد پس از پیروزی انقلاب ساخته شده، در بوکان بیمارستان جدید در دست احداث بوده و با تکمیل آن ۲۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان افزوده می‌شود، در میاندوآب بیمارستان جدیدی نیز ساخته و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، در پیرانشهر بیمارستان جدید ۱۶۷ تخت‌خوابی در حال احداث بوده و در مجموع یک هزار و ۷۵۰ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و این تعداد نزدیک به میانگین شاخص بهره‌مندی از تخت‌های بیمارستانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های مانند فلج اطفال، تیفوئید و سرخک پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریشه‌کن و بیماری‌هایی مانند تب مالت در استان مهار شده است، عنوان کرد: همه روستاهای استان تحت پوشش مراکز جامع سلامت روستایی قرار دارند و همچنین ۶۰۰ هزار نفر از افراد ساکن در حاشیه شهرها تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از نظر سلامتی قرار گرفته‌اند.

آقازاده با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی استان در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: همچنین در سطح استان در ۱۲ رشته تخصصی و دو رشته فوق تخصصی به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت

داریوش تقی‌لو  رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت گفت: یکی از این تصادفات روز گذشته در مسیر جنوبی آزادراه تبریز- زنجان و دیگری در سه راهی ماهنشان به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: به محض دریافت گزارش این ۲ تصادف، سه مصدوم توسط آمبولانس پایگاه های درلیک و ایده لو و ۱۲ مصدوم توسط اتوبوس آمبولانس بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان موسوی انتقال داده شدند.

تقی لو با بیان اینکه اورژانس استان با توجه به امکانات خود تلاش می کند تا خدمات مناسبی را به مردم ارائه نماید، افزود: استان زنجان هم اکنون ۱۰۷ دستگاه آمبولانس دارد که در ماموریت‌ها به کارگیری می‌شود.

وی گفت: هم اکنون میانگین زمان رسیدن عوامل اورژانس به محل ماموریت‌های شهری و جاده ای استان مطابق با متوسط کشوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی