Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@22:26:35 GMT

کلنگ زنی مجتمع تاریخی فرهنگی شمس در خوی

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۷۷۷۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جلیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب که در محل دائمی نمایشگاههای ارومیه برگزار شد بااشاره به فعالیت دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی استان در ۱۰ کمیته مختلف اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان در هر شهرستان با ریاست فرمانداران از یک ماه پیش برای میزبانی از مسافران نوروزی فعال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری ادامه داد: برای سومین سال پیاپی مراسم نوروزگاه در ۲۰ نقطه استان اعم از مراکز شهرستانها، پایگاههای میراث جهانی و ملی با هدف معرفی آداب و رسوم مختلف سنتی استان ،موسیقی های فولکلور اجرا می شود.

وی با اشاره به افزایش آمار اشغال هتل ها و واحدهای اقامتی استان تصریح کرد: امسال آمار اشغال هتلها و واحدهای اقامتی استان ۷۰ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

جباری  با اشاره به وجود ظرفیتها و جاذبه های گردشگری بالای استان بر لزوم معرفی این  ظرفیتها برای جذب گردشگر و توریست به استان تاکید کرد و گفت: جشنواره  ها و رویدادهای مختلف فرهنگی پتانسیل خوبی  در جذب گردشگر بشمار می رود که در این راستا، برگزاری نخستین جشنواره بازی های برفی خوشاکو از ۲۷ بهمن در پیست خوشاکو ارومیه، برگزاری جشنواره تخت سلیمان تکاب در آبگرم تکاب و دومین جشنواره ملی گردشگری در استان بخشی از جشنواره های تاثیر گذار در افزایش جذب گردشگر به استان است که مقدمات برگزاری آنها در حال انجام است.

‌مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح پروژه های مختلف واحدهای اقامتی، مجتمع تفریحی موج های آبی در طول سال اظهار کرد: ۱۴ پروژه بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان افتتاح و کلنگ زنی شد که کلنگ زنی ساختمان موزه بوکان،میاندوآب و افتتاح واحد بوم‌گردی حسنلو نقده و ساماندهی مسیر دسترسی محوطه حسنلو را نام برد.

وی با بیان اینکه ۱۸ واحد بوم‌گردی در استان افتتاح شده است تصریح کرد: تا پایان سال تعداد واحدهای بوم گردی استان را به ۲۰ مورد ارتقا خواهیم داد.

جباری با اشاره به سرمایه گذاری ۴۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰۰۰ میلیارد ریال در استان تصریح کرد: این طرحها با بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند که با بهره برداری از این ۴۰ طرح یک سوم به ظرفیت تختها واحدهای اقامتی استان افزوده می شود.

وی کلنگ زنی مجتمع تاریخی فرهنگی شمس خوی را از دستاوردهای مهم میراث فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی ساخت المان شمس در حال انجام است که اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی این المان مصوب و سال آینده تخصیص می یابد که احداث کامل این مجموعه فرهنگی سبب ایجاد قطبی برای جذب گردشگر و افزایش ارتباط با قونیه ترکیه را فراهم‌خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • رصدخانه دانش‌آموزی به نام شهید تهرانی مقدم افتتاح می‌شود
  • آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • افتتاح مجتمع فرهنگی و رفاهی معلم در ملکان
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز