Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@00:10:47 GMT

«ناخدا خورشید» در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۸۷۷۳

«ناخدا خورشید» در تلویزیون

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به بررسی فیلم جنایی ناخدا خورشید محصول سال 1365 و از آثار کلاسیک سینمای ایران که در آب های خلیج فارس ساخته شده است، اختصاص دارد.

این فیلم که بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی و پروانه معصومی در آن به ایفای نقش پرداخته اند، برداشتی آزاد از داستان «داشتن و نداشتن» ارنست همینگوی است و قصه آن از جایی شروع می شود که لنج ناخدا خورشید لو رفته و بار قاچاق او به آتش کشیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین دلالی به نام فرحان برای انتقال چند نفر فراری سیاسی از مرز آبی با ناخدا خورشید تماس گرفته و تقاضای همکاری می کند و چند مرد را که ظاهراً در ترور حسنعلی منصور دست داشته‌اند به آن سوی آب می‌رساند و ...

«ناخدا خورشید» موفق به کسب جوایز متعددی از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند) و لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (سعید پورصمیمی) از پنجمین جشنواره فیلم فجر و جایزه یوزپلنگ برنزی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو شده است.

«ایران سینما» به تهیه کنندگی کیانوش الطافی، با بررسی مهم‌ترین فیلم‌های چهل سال انقلاب اسلامی ایران، پنجشنبه 25 بهمن ساعت 10:00 از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 17:20، شنبه 07:00 و یکشنبه ساعت 14:00 پخش می‌شود.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تلویزیون علی نصیریان فیلم سینمایی ناصر تقوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویر جنجالی؛ پدر مهران غفوریان افسر ساواک بود؟!

بخشی از اعترافات مقامات و بازجو‌های ساواک در فضای مجازی بازنشر شده که در آن یکی از ساواکی‌ها به نام «خسرو غفوریان» در حال صحبت درباره امام خمینی و تعریف شدید از بنیانگذار انقلاب است که قاعدتاً به واسطه فرار از سرنوشتی است که آن روز‌ها در انتظار امثال این ساواکی بود.

شباهت چهره این فرد با مهران غفوریان و هم‌نام بودنش با این بازیگر سینما و تلویزیون، گمانه‌زنی‌ها را درباره احتمال اینکه خسرو غفوریان همان پدر مهران باشد افزایش داد. عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای و مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد، در این باره در شبکه‌ی اجتماعی ایکس نوشت: «چند شب قبل در شبکه مستند، فیلم کنفرانس مطبوعاتی کارکنان ساواک در سال ۱۳۵۸ پخش شد.

نکته جالب در این ویدیو، معرفی خسرو غفوریان به عنوان مدیر پشتیبانی بخش آموزش ساواک است. خسرو غفوریان، پدر مهران غفوریان است که ۲۰ سال کارمند ساواک بود و پس از آزادی از زندان، چند سال قبل درگذشت.» این در حالی است که مهران غفوریان پیش از این تصویری از پدرش در لباس نیروی دریایی منتشر کرده و نوشته بود: «بابا جونم خیلی دلم برات تنگ شده، میدونم که هوامو داری میدونم که یک روز دوباره میبینمت، دوستت دارم بابا روز پدر رو بهت تبریک میگم جناب ناخدا خسرو غفوریان».

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پس از انتشار این ویدیو مهدی غفوریان، برادر مهران غفوریان در واکنش به انتشار این ویدیو در اینستاگرام همه چیز را رد کرد و گفت: «ایشان را نمی‌شناسم و پدر من نیست. پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی خسرو غفوریان بود.» این ویدیو و توضیح برادر مهران غفوریان را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۱۶‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • رشیدپور همچنان دنبال جایی برای انتشار «ساعت صفر» است
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۱۵ ‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • جدول فیلم‌ های امروز تلویزیون، شنبه ۱۵ اردیبهشت + ساعت پخش
  • (ویدئو) تصاویر جنجالی؛ پدر مهران غفوریان افسر ساواک بود؟!
  • ماجرای ارتباط ساواک با پدر مهران غفوریان چیست؟/ عکس
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز جمعه ۱۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات