Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:20:10 GMT

رقم جدید لوبیا قرمز با عنوان «دادفر» معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۰۲۸

رقم جدید لوبیا قرمز با عنوان «دادفر» معرفی شد

خمین - ایرنا - رئیس پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین گفت: رقم جدید لوبیای قرمز با عنوان تجاری «دادفر » پس از اتمام مراحل پژوهشی با ارزش افزوده بالا معرفی شد.

«عادل غدیری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نوع لوبیا قرمز توسط موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور نامگذاری شده و حاصل اجرای طرح های مشترک پژوهشی با محققان پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بروجرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: این لوبیا در زمره ارقام دارای تیپ رشد رونده است که صفات بازار پسند مناسب داشته و افزایش عملکرد در دانه دارد.
وی بیان کرد: عملکرد دانه در این رقم جدید نسبت به متوسط ارقام رایج نظیر یاقوت، گلی ، اختر و درخشان 20 درصد بیشتر و دارای برتری است.
غدیری گفت: لوبیای رقم جدید ارزش افزوده بیشتری را عاید لوبیا کاران می کند.
وی بیان کرد: رقم دادفر آماده تجاری سازی و عقد قرارداد با شرکت های خصوصی برای تکثیر و تولید است و امید می رود که در آینده نزدیک سطح زیر کشت قابل توجهی از مزارع لوبیا قرمز کشور را به خود اختصاص دهد.
171 طرح تحقیقی محصول لوبیا توسط محققان و کارشناسان این مرکز در خمین تاکنون اجرا شده که 45 فقره آن ملی است.
پردیس تحقیقات و آموزش لوبیای خمین از معتبرترین کانون های تحقیقی برای تولید لوبیا در کشور است که فعالیت خود را با عنوان ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای ایران در سال 73 آغاز کرده است.
این ایستگاه خرداد ماه امسال به پردیس تبدیل وضعی شده است.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي پرديس تحقيقات لوبيا رقم جديد لوبيا قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات باغی در خمین تولید شد