Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:21:16 GMT

100 طرح محرومیت زدایی در روستاهای کردستان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۰۹۵

100 طرح محرومیت زدایی در روستاهای کردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی کردستان با اشاره به اینکه فعالیت های این قرارگاه از سال 95 آغاز شده و عمده مسئولیت آن در روستاها است گفت: در این مدت بیش از 100 طرح با 100 میلیارد ریال به صورت مشارکتی با کمک سپاه، خیرین و مردم منطقه اجرایی شد.

سرهنگ عبدالحسین یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در راستای توانمندسازی خود مردم با کمک گرفتن از آنها اجرایی می شود بنابراین هزینه های کمتری در مقایسه با طرح هایی که دولت اجرا می کند نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: خدمات تنها در حوزه عمرانی نیست بلکه در زمینه اهدای جهیزیه، اشتغالزایی، پزشکی و مبارزه فرهنگی و اجتماعی با مواد مخدر نیز ارائه می شود.
وی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همیشه با مردم بوده اند و همیشه به منظور همکاری با دولت جمهوری اسلامی اقداماتی همچون محرومیت زدایی انجام داده اند.
سرهنگ یوسفی یادآور شد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی شامل پنج معاونت عمران، اقتصاد و اشتغال، سلامت، تعلیم و تربیت و فرهنگی ماموریت های خود را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کردستان چهار دهستان بویژه در شهرستان های بیجار و سروآباد به عنوان حیطه ماموریتی تعیین شد، گفت: برای هر دهستان مسئولی مشخص شده که در کنار روحانیون روستاها حاضرند تا علاوه بر ارزیابی مشکلات و کمبودها در رفع آنها هم کمک کنند.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی کردستان با بیان اینکه در بسیاری از فعالیت ها ماموستایان و روحانیون محور کارهستند اضافه کرد: در حوزه های اشتغالزایی، معیشتی، پیشگیری، سبک زندگی اسلامی و تعلیم و تربیت، ارتقای تحصیلی دانش آموزان روستایی خدمات ارائه می شود.
وی گفت: آبرسانی، ساماندهی فاضلاب روستایی، جاده کشی، پل سازی، جاده های بین مزارع، احداث خانه های عالم، تکمیل مساجد و بازسازی مدارس برخی از فعالیت های قرارگاه در روستاها است.
سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزان و ایجاد هماهنگی برای فروش محصولات آنها تلاش می شود اضافه کرد: حضور این قرارگاه موجب وحدت و انسجام در روستاها و پایین آوردن توقعات و انتظارات مردم از مسئولان شده و از سویی مردم را توانمند کرده است.

**سپاه همواره در خدمت مردم است
وی با اشاره به فلسفه ایجاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی و فعالیت های سپاه در روستاها گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس قانون حافظ نظام جمهوری اسلامی است از هر فرصتی برای حفظ آن استفاده می کند.
وی تاکید کرد: سپاه خود را مکلف می داند که در زمان صلح در کنار مردم باشد و به آنها با هر آنچه که در اختیار دارد کمک کرده و خدمات رسانی کند.
سرهنگ یوسفی خدمات رسانی به مردم را یک افتخار برای سپاه دانست و افزود: خدمت ما خدمت بی منت است و همه مسئولان باید خدمتی بدون منت به مردم ارائه کنند.
وی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی متکی به مردم است برای همین نباید مردم را فراموش کند و توطئه های دشمن با حضور همین مردم خنثی شده است.

**دشمنان ایران خود درگیر مشکلات داخلی شده اند
سرهنگ یوسفی با بیان اینکه همه مسئولان باید احساس کنند خدمتگذار مردم هستند، اضافه کرد: مسئولی زمانی هویت پیدا می کند و جایگاه آن اهمیت دارد که همه وقت خود را صرف خدمت به مردم کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دلایل دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران گفت: وقتی شعار نه شرقی و نه غربی به گوش دشمن رسید، رهبری ایران بر دنیا اثرگذار شد، جایگزینی برای تمدن های غربی ارائه شد، دشمن منافع خود را در خطر دید و از همان روزهای اول انقلاب شیطنت دشمن آغاز شد.
وی یادآور شد: آنها از جمله با ایجاد بحران ها و اختلاف میان اقوام و مذاهب، تحمیل جنگ هشت ساله و فتنه هایی که به وجود آوردند، دشمنی خود را آغاز کردند و تا به امروز ادامه دادند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها و هزینه های زیادی توسط دشمن صورت گرفت افزود: درایت و دشمن شناسی و بصیرت افزایی که رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب در جامعه داشتند در کنار انسجام مردم باعث شد دشمن تاکنون نتواند به اهداف خود برسد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان بعد از تهدیدات سخت، هجمه های فرهنگی و محدودیت های اقتصادی و تحریم ها را پیش آوردند، اظهار داشت: امروز دشمنان خود با مشکلات روبرو شده اند از جمله دولت آمریکا تعطیل شده، نارضایتی ها در فرانسه بالا گرفته و عربستان با قتل مخالفین درگیر بحران شده است.
6108 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهل سالگي انقلاب قرارگاه سازندگي كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق در اطلاعیه از دستگیری چند نفر از عوامل گروهک تروریستی جیش الظلم با همکاری اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

این اطلاعیه به این شرح است:
به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌ الظلم
  • سپاه: بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم
  • بازداشت عوامل پشتیبانی گروهک جیش الظلم در راسک
  • عوامل پشتیبانی جیش العدل در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم