Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دارایی سعودی‌ها از اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن نام این کشور در لیست سیاه پولشویی ابراز تاسف کرد. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی روز پنجشنبه طی بیانیه ای از تصمیم کمیسیون اروپا در وارد کردن این کشور در فهرست سیاه کشورهایی که به دلیل سهل انگاری در کنترل پول شویی و کمک مالی به تروریسم به عنوان تهدیدی علیه اتحادیه اروپا شناخته می شوند، ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه به نقل از "محمد الجدان"، وزیر دارایی عربستان نوشته شده است: تعهد عربستان در مبارزه با پول شویی و کمک ملی به تروریسم یک اولویت استراتژیک است و ما به توسعه و بهبود تنظیم مقرارت و چارچوب قانونی برای رسیدن به این مهم ادامه می دهیم.

«اروپا» عربستان سعودی را به لیست سیاه پولشویی اضافه کرد

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه عربستان سعودی، پاناما و چند کشور دیگر را به فهرست سیاه کشورهای اصطلاحاً کم‌کار در «مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم» اضافه کرد.

اقدام اتحادیه اروپا در شرایطی صورت گرفته که بعد از ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، فشارهای بین‌المللی علیه ریاض شدت گرفته است. 

در حال حاضر 23 کشور در این فهرست اتحادیه اروپا قرار دارند. بروکسل از ملاک‌هایی مشابه با «کارگروه اقدام مالی» (FATF) برای قرار دادن کشورها در این فهرست استفاده می‌کند.

انتهای پیام/.

R36486/P/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا