Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از خراسان جنوبی،محمد عرب مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایانافزود: مسجد جامع شهر سرایان شامل یک ایوان با دو گنبدخانه در طرفین آن ، حیاط ، شبستان های شمالی ، ایوان ورودی ، مهراب و... می باشد و منبر قدیمی مسجد جامع که از آثار منقول شاخص می باشد در داخل ایوان مسجد جامع قرار گرفته که با تهیه پرونده این اثر و پیگیری اداره کل استان منبر بعنوان اولین اثر شهرستان در فهرست میراث منقول کشور به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گفته اومنبر از چوب درخت چنار و با ابعاد 370 * 90 * 344 سانتیمتر ساخته شده  و دارای 10 پله ا ست که پله دهم محل جلوس می باشد. تزئینات به کار رفته در این منبر شامل گره چینی، نقوش هندسی و کتیبه و تزئینات مشبک در طرفین محل جلوس می باشد
عرب افزود :  بر روی این منبر کتیبه ای با مضمون عمل استاد عبدالله ولد استاد تقی... نوشته شده است:  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی شاخص صنایع دستی و گردشگری مسجد جامع برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان

فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری عامل قمه کشی و شرارت با اقدام به موقع ماموران گشت کلانتری مرکزی شهرستان ایوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار جمال سلمانی امروز- چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از گزارشی مبنی بر تصادف بین یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو پژو، بلافاصله مأموران کلانتری مرکزی شهرستان ایوان به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: برابر اعلام گزارش مأموران انتظامی راکب موتورسیکلت به وسیله قمه ضمن حمله ور شدن به سرنشینان خودرو پژو، علاوه بر خسارت به خودرو، سرنشینان را از ناحیه اعضای بدن مجروح کرده بود.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: با حضور به موقوع مأموران کلانتری ضارب که قصد فرار داشت در اقدامی ضربتی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.


سلمانی با بیان اینکه سرعت عمل مأموران در دستگیری عامل شرارت باعث رضایتمدی شهروندان شد، افزود: پلیس با هرگونه ب نظمی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد و اجازه نخواهد داد هنجارشکنان با اعمال مجرمانه خود نظم عمومی جامعه را برهم زنند.

کد خبر 747658

دیگر خبرها

  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • ۲۰ سال منبر غزالی در ۲ بیت فرودسی (فیلم)
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟