Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@02:29:15 GMT

افزایش ۴۰ برابری دانشجویان طی ۴۰ سال اخیر

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۳۸۳

صراط:

رضا رسولی‌شربیانی، رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین اظهار کرد: آموزش یکی از مصادیق عدالت است و دانشگاه پیام‌نور پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور ازجمله در دورترین شهرها و مناطق سعی دارد تا دسترسی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی تسهیل کند.

به گزارش ایسنا رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: در گذشته کنکور علاوه بر استرس‌های موجود به‌مانند قیفی عمل می‌کرد که ورود دانشجویان به دانشگاه سخت و خروج از آن سهل بود، ولی در راستای شعار امنیت روانی و کاهش استرس، ورود به دانشگاه پیام نور آسان بوده، ولی خروج از آن دشوار است چراکه در تلاش است بار علمی دانشجو را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مطرح کرد: این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌ها زمینه رشد علمی را فراهم کرده است و دانشگاهی مبتنی بر کتاب است و درنهایت دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، دارای بار علمی بالایی هستند.

رسولی شربیانی تشریح کرد: در سال ۱۳۵۷ حدود ۱۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور تحصیل می‌کردند و با توجه به افزایش دو برابری جمعیت ایران در حال حاضر حدود ۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارند که نشان می‌دهد تعداد دانشجویان بیش از ۴۰ برابر افزایش پیدا کرده که این امر از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ درصد پزشکان از سایر کشورها بودند، ولی با توجه به رشد علم به‌ویژه در بخش پزشکی حتی یک پزشک خارجی نداریم و می‌توان ادعا کرد که پزشکان ایرانی در کشورهای دیگر نیز به طبابت مشغول هستند و صنعت توریسم درمانی نیز در ایران راه‌اندازی شده و رونق گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین اضافه کرد: در حوزه‌های مهندسی، نفت و علوم انسانی در همه زمینه‌ها مصرف‌کننده بوده‌ایم، ولی در حال حاضر تولیدکننده و صادرکننده هستیم.

رسولی شربیانی گفت: در پیش از انقلاب کل تحصیل‌کرده‌ها در مقطع دکترا به ۵۰۰ نفر هم نمی‌رسید، ولی در حال حاضر ۱۵ هزار نفر در مقطع دکترا، استادیاری و استادتمامی فعالیت دارند و باید عنوان کرد پژوهش لازمه دست یافتن به این مدارج علمی است و این نشان از رشد علم در ایران اسلامی دارد که متأسفانه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های ایران به این امر توجه نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان قزوین در پایان تأکید کرد: بسیاری دانشمندان در ایران تحصیل‌کرده و پرورش یافته‌اند و در سایر کشورها به ارائه خدمات می‌پردازند که پروفسور سمیعی نمونه‌ای از این اساتید است که در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت : این عملیات قدرت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشور‌ها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاورد‌های امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرز‌های دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاورد‌های فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را رونق می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است