Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:56:59 GMT

دانشگاه مذاهب اسلامی در 6 استان کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۶۸۱

دانشگاه مذاهب اسلامی در 6 استان کشور فعال است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: این دانشگاه در استان های سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان، گلستان، بوشهر و قم فعال است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین مختاری روز پنجشنبه در بازدید از محل در نظرگرفته شده برای راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در روانسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کرمانشاه نیز به عنوان هفتمین استان کشور دانشگاه مذاهب اسلامی راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مقدمات و تمهیدات راه اندازی این دانشگاه در استان کرمانشاه و در منطقه اورامانات در حال مهیا شدن است و امیدواریم تا مهر ماه سال 98 راه اندازی شود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: با راه اندازی این دانشگاه در کرمانشاه، این استان به عنوان یکی از مراکز مهم و قطب علمی کشور تبدیل خواهد شد.
حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: تاسیس این دانشگاه در منطقه اورامانات و جذب جوانان مستعد به ارتقا سطح علمی و معنوی و پویایی فرهنگی جامعه منجر می شود.
وی اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی تنها دانشگاهی است که از مذاهب مختلف و به ویژه نسل جوان در کنار همدیگر و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و در رشته های مختلف مشغول تخصیل هستند.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی یادآور شد: این دانشگاه با رهنمود مقام معظم رهبری تاسیس شده و در فعالیت 25 ساله خود، دانش آموختگان زیادی وارد جامعه کرده که از نیروهای تقریبی و معتدل هستند و از لحاظ نظری و آکادمیک نیز در مقابله با افراط، خشونت و مبارزه با تکفیر موفق عمل کرده ا ند.
نماینده مردم منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خوشبختانه در این منطقه روحانیون همیشه در صحنه هستند و روحانیون اهل تسنن و اهل تشیع با تقریب مذاهب می توانند زمینه اتحاد، امنیت و آرامش بیشتر را در این منطقه مرزی فراهم کنند.
شهاب نادری افزود: برای تسهیل و شتاب بخشیدن در راه اندازی داشگاه مذاهب اسلامی در منطقه اورامانات تمام تلاش و توان خود را بکار خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: استاندار کرمانشاه برای راه اندازی این دانشگاه و در خصوص اختصاص اعتبارات لازم نیز قول مساعد را داده اند.
نماینده مردم شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسرو ثلاث باباجانی ادامه داد: طلبه ها و روحانیون منطقه اورامانات بسیار مشتاق هستند که دانشگاه مذاهب اسلامی در منطقه اورامانات تاسیس شود و امیدواریم با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در مهر ماه سال 98 آغاز به کار کند.
7455/3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي روانسر دانشگاه مذاهب اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است