Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد کره شمالی ضمن محکوم کردن اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا برای سرنگونی دولت کاراکاس، همبستگی خود را با مردم و دولت ابراز داشته است.

«کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد در یک دیدار کاری با «فلیکس پلاسنسیا» معاون وزیر خارجه ونزوئلا با در نظر گرفتن مداخله هدفمند آمریکا برای تغییر قانون اساسی این کشور و سرنگونی دولت فعلی کاراکاس، اقدامات خصمانه واشنگتن را محکوم کرد و بر تقویت روابط و همکاری و برادری بین دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این نشست، دو طرف در مورد آخرین تحولات سیاسی در ونزوئلا و مداخله آمریکا و برخی کشور‌های آمریکای لاتین برای بی اعتبار کردن  دولت کاراکاس گفتگو کردند.

پیشتر، «ری سونگ گیل» سفیر کره شمالی در کاراکاس ضمن حضور در ساختمان وزارت امور خارجه ونزوئلا، حمایت پیونگ‌یانگ از دولت نیکلاس مادورو – رئیس جمهور قانونی ونزوئلا—را به اطلاع مقامات این کشور رساند و بر تداوم روابط دو کشور و گشایش سفارت ونزوئلا در پیونگ یانگ در آینده نزدیک خبر داد.

در ۲۳ ژانویه، خوآن گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا ضمن منسوخ خواندن انتخابات چند ماه قبل در این کشور که به پیروز‌ی نیکلاس مادورو منجر شد، خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. آمریکا و برخی کشور‌های متحد آن به سرعت ریاست جمهوری او را به رسمیت شناخته و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند. نیکلاس مادورو که سال گذشته برای یک دوره ۶ ساله دیگر در انتخابات سراسری پیروز و رئیس جمهور این کشور انتخاب شد، واشنگتن را به کودتا در کشورش متهم و دستور قطع روابط دیپلماتیک را صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ونزوئلا آمریکای لاتین کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • تحصن دانشجویان ایتالیا در همبستگی با فلسطین+ فیلم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا