Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:01:15 GMT

بارش در غرب و شمال غرب کشور و احتمال آبگرفتگی معابر

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۹۸۴۸

بارش در غرب و شمال غرب کشور و احتمال آبگرفتگی معابر

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی که از امشب وارد کشور می شود، موجب بارش باران و برف در غرب و شمال غرب و احتمالا آبگرفتگی معابر در این مناطق خواهد شد و به تدریج به دیگر استان های کشور سر می زند.

امیرحسین نقشینه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی که بر اساس نقشه های هواشناسی از امشب از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود، سبب افزایش ابر، بارش های پراکنده باران و برف در این مناطق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تقویت این سامانه از فردا (جمعه) گستره بارش ها علاوه بر شمال غرب و غرب کشور به دامنه های جنوبی البرز، استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سواحل غربی دریای خزر، استان گیلان و بخش هایی از جنوب شرق و مرکز کشور نیز سرایت کرده و سبب بارش باران در مناطق شهری و برف در ارتفاعات می شود.
به گفته این کارشناس هواشناسی بارش ها در استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال شرق خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری شدید است و می تواند موجب آبگرفتگی معابر شود.
وی با اشاره به مواج بودن سواحل غربی خلیج فارس طی فردا و شنبه (27 بهمن) افزود: فعالیت این سامانه روز شنبه در بیشتر مناطق کشور قابل مشاهده خواهد بود، بر اساس مدل های هواشناسی به تدریج از شدت بارش ها در نیمه غربی کاسته می شود و طی روزهای شنبه و یکشنبه (28 بهمن) در شرق و شمال شرق کشور استان های گلستان تا خراسان شمالی و رضوی، فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، اصفهان، سیستان و بلوچستان شاهد بارش خواهیم بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این سامانه تا روز یکشنبه در کشور فعال است و انتظار می رود با کاستن از فعالیت آن طی روز دوشنبه از مرزهای شرقی از کشور خارج شود.

***جمعه بارانی تهران
وی گفت: هوای تهران امروز صاف و به دلیل پایداری جریانات جوی با غبار محلی گزارش می شود، از امشب شاهد افزایش ابر در تهران و از صبح فردا بارش پراکنده باران خواهیم بود که از ساعات بعدازظهر بیشتر می شود.
روز شنبه با کاهش دما و وزش باد در پایتخت روبرو می شویم که ممکن است در بعضی ساعات با بارش نیز همراه باشد.
نقشینه ادامه داد: کمینه دمای هوای صبح امروز 3 درجه و بیشینه دما 12 درجه خواهد بود، همچنین بیشینه دما صبح فردا 13 درجه و کمینه دما 3 درجه است. برای روز شنبه که کاهش دما را انتظار داریم بیشینه به 8 درجه می رسد، شمیرانات در تهران نیز طی امروز و فردا کمینه دمای صبحگاهی صفر درجه را ثبت کرده است.
شهرکرد با دمای 10 درجه زیر صفر و بندرعباس با 23 درجه بالای سفر سردترین و گرم ترین مناطق را به نام خود ثبت کردند.
علمی**9157**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هواشناسي بارش در غرب آبگرفتگي معابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی از روز فردا جمعه (۷ اردیبهشت) تا شنبه (۸ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را به همراه خواهد داشت.

همچنین سامانه مذکور در روز جمعه استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و در روز شنبه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان را در برخواهد گرفت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در این راستا به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088811 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • (تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز
  • ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟