Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@21:37:40 GMT

پرونده سه شهرک آلاینده صنعتی البرز به دادسرا رفت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۰۲۲۸

پرونده سه شهرک آلاینده صنعتی البرز به دادسرا رفت

فردین حکیمی روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از الزامات محیط زیست در ایجاد شهرک های صنعتی، احداث سیستم تصفیه فاضلاب برای جمع آوری و استاندارد سازی فاضلاب واحد های صنعتی است.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر یکی از اهداف ایجاد شهرک های صنعتی، متمرکز کردن استقرار واحدهای تولیدی صنعتی در یک محدوده مشخص با رویکرد رعایت نکات زیست محیطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکیمی ادامه داد: طبق برنامه ریزی با احداث سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی، نیازی به احداث
تصفیه خانه مجزا ( جز در موارد خاص ) برای هریک از واحدهای صنعتی نیست که این موارد باید در اولویت شهرک های صنعتی قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بررسی ها نشان می دهد که در سنوات گذشته
احداث شهرک های صنعتی در البرز بدون پیش بینی زیر ساخت های زیست محیطی مانند
ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب و فضای سبز مشجر بوده است.
وی بیان داشت: با وجود پیگیری های مکرر تعدادی از شهرک های صنعتی البرز از جمله
شهرک صنعتی سیمین دشت، سپهر نظرآباد و هشتگرد اقدامی برای ساخت تصفیه فاضلاب صنعتی انجام نداده اند.
حکیمی اضافه کرد: در شهرک های صنعتی اشتهارد و نظرآباد که دارای سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی هستند به دلیل عدم راهبری مناسب، کم کاری و بی توجهی مدیران این شهرک ها، شاهد آلودگی زیست محیطی توسط برخی صنایع هستیم .
وی تاکید کرد که این آلودگی های زیست محیطی تهدیدی برای سلامت عمومی ، بهداشتی و اراضی کشاورزی محسوب می شود.
حکیمی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی، مدیریت مصرف، استفاده از فناوری های نوین و انرژی های پاک در راستای کاهش آلودگی ها و مخاطرات زیست محیطی بوده است ، گفت: همانگونه که به توسعه اشتغال و کارآفرینی باید توجه شود، موضوع حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن نیز باید در اولویت متولیان توسعه صنعت قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز بیان داشت: یکی دیگر از الزامات زیست محیطی در صنایع، توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز مشجر است.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آب در استان، استاندارد سازی فاضلاب های تولیدی در صنایع، علاوه بر کاهش بارآلودگی فاضلاب و هزینه های ناشی از مصرف آب، امکان استفاده از پساب در مصارف غیر شرب به ویژه آبیاری فضای سبز امکانپذیر می شود.
حکیمی گفت: با توجه به عدم مدیریت و استاندارد سازی فاضلاب سه شهرک صنعتی و هدایت فاضلاب به تالاب صالحیه، در اجرای ماده یک و چهار قانون قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور، پرونده تخلف برای سه مدیریت شهرک صنعتی استان تنظیم و به صورت مستقل در دادسرای ساوجبلاغ و نظرآباد در حال رسیدگی می باشد.
وی یادآور شد که از سال گذشته، اقداماتی در راستای اصلاح و بهبود عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب شهرک های صنعتی اشتهارد و نظرآباد در حال انجام بوده ولی نتیجه این اقدامات منجر به رفع مشکل آلایندگی پساب خروجی نشده است.
استان البرز 9 شهرک صنعتی دارد .
6156/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انرژی حفاظت محیط زیست دادسرا صنعت مقام معظم رهبری جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک