Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال بیش از ۸۰۰ نفر در حوادث جاده‌ای استان جان خود را از دست داده‌اند و با دارا بودن ۳.۵ درصد جمعیت کل کشور ۶.۵ درصد تلفات کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فنوج، احمدعلی موهبتی شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان فنوج که با حضور رئیس مجمع نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران استانی و محلی برگزار شد، اظهار داشت: حضور هوشمندانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال علاوه بر اینکه مسئولیت مسئولان نظام را در قبال مردم دوچندان و سنگین‌تر کرد، نمادی در دفاع از انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به این حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مدیران باید خدمت‌رسانی به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی در استان غیرقابل احصا و شمارش است و امروز حضور ما در فنوج آغاز روند شتاب دهنده خدمات توسعه‌ای در این منطقه محسوب می‌شود که ارتقاء مرکز بهداشت و درمان شهرستان فنوج به شبکه بهداشت و درمان خود گواه همین موضوع است.

موهبتی به ساخت بیمارستان 64 تخت‌خوابی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: به دلیل فاصله زیاد شهرستان فنوج با شهرستان‌های اطراف ساخت این بیمارستان برای مردم نیازی مبرم و بسیار ضروری است که امیدواریم با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین این مهم فراهم شود.

استاندار سیستان و بلوچستان یکی از مهم‌ترین مسائل منطقه فنوج را بحث راهسازی و جاده بیان کرد و گفت: امسال بیشترین اعتبار در بخش راهسازی و جاده هزینه خواهد شد و باید تلاش کنیم تا پایان عمر دولت دوازدهم این مهم به سرانجام برسد و به عنوان یکی از مهمترین خواسته‌های مردم محقق شود چرا که امسال بیش از 800 نفر در حوادث جاده‌ای استان جان خود را از دست داده‌اند و با دارا بودن 3.5 درصد جمعیت کل کشور 6.5درصد تلفات کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: فنوج یک منطقه استراتژیک در غرب استان است که توسعه در این نقطه بسیار ضروری است و مردم نیز باید در راستای توسعه تمام همت خود را به کار بگیرند و با سرمایه‌گذاری در این منطقه، باعث رشد و توسعه این شهرستان شوند زیرا به جز همراهی و کمک مردم و دولت توسعه اتفاق نخواهد افتاد.

تصادف در اتوبان قم ــ کاشان 4 کشته به‌جای گذاشت تصادف خونین و مرگبار در محور ساوه ـ همدان ؛ 3 نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند دستور وزیرکشور درباره جلسات راهبردی وضعیت تصادفات استان‌ها

موهبتی حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: بخش خصوصی و اقتصادی نیاز به مراقبت و حمایت دارد و برای توسعه منطقه همراهی مسئولین و مردم را می‌طلبد.

وی افزود: حوزه آبخیزداری در این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در حوزه مطالعه در این بخش علاوه بر قول تامین اعتبار و تنظیم سند توسعه‌ای باید اقدامات فرماندار و اداره‌کل منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری هر 6 ماه توسط استانداری رصد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به فعال بودن بخش تولید در این منطقه تاکید کرد و بیان داشت: در صورت سرمایه‌گذاری مردم در این منطقه ما نیز از شاخص‌های تشویقی خود و تمامی توان برای توسعه این شهرستان استفاده خواهیم کرد.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست جلوگیری از اتلاف آب بود که استاندار عنوان کرد: هیچ محدودیتی برای آبیاری تحت فشار نداریم و دولت 85 درصد تسهیلات بلاعوض را برای آبیاری تحت فشار در اختیار مردم قرار خواهد داد که باید در این راستا تلاش برای تولید بیشتر با آب کمتر صورت پذیرد.

وی ضمن اشاره به بحث گردشگری، صنایع دستی و اشتغال منطقه، افزود: شهرستان فنوج از مناطق گردشگری بکری برخوردار است که باید با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز نسبت به پاکسازی منطقه و تمیزی شهر بسیج عمومی صورت گیرد و در این مهم شهرداران، شوراها و دهیاران موظف هستند تلاش خود را برای ایجاد شهری پاک به کار گیرند و چنانچه مسئولی در این زمینه کوتاهی کند و بدیهی‌ترین اصول را رعایت نکند عزل خواهد شد.

موهبتی در پایان به تسهیلات 4 درصدی اشتغال روستاییان اشاره و تصریح کرد: از اعتبار 15 میلیاردی اشتغال روستایی که سهم شهرستان فنوج بوده است تا کنون 4.5 میلیارد جذب شده که باید در بحث توسعه شهرستان از این تسهیلات استفاده بهینه شود و مردم باید در این راستا همت بیشتری به کار گیرند زیرا طبق آیه قرآنی سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر خود آن قوم سرنوشتش را تغییر دهد، پس باید جهت آغاز تحولی عظیم تغییر را از خود شروع کنیم.

انتهای پیام/ ع

R7843/P1494/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان