Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:55:30 GMT

بزرگراه جهرم - شیراز در حال توسعه است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۱۷۸۲

بزرگراه جهرم - شیراز در حال توسعه است

شیراز-ایرنا- محور جهرم - شیراز از نظر دوبانده شدن، روشنایی، نصب محافظ های بتونی و روشنایی جاده در حال توسعه است.

نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بزرگراه چهاربانده جهرم-شیراز 168 کیلومتر طول دارد که 105کیلومتر آن در حوزه استحفاظی جهرم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدرضا رضایی افزود: بیش از 75 درصد از این بزرگراه تا سه ماه آینده به بهره ‌برداری می‌رسد و فقط 15 کیلومتر از آن باقی مانده که در دست ساخت است.
وی بیان کرد: پروژه احداث بلوک های بتونی مشهور به نیم نیوجرسی(نیوجرسی بتنی تیپ3) در جاده ورودی جهرم از ابتدای پلیس راه جهرم به سمت شیراز به طول یک کیلومتر و با اعتبار 450 میلیون ریال نیز در دهه فجر آغاز شد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره ایجاد روشنایی در این بزرگراه نیز افزود: عملیات اجرایی روشنایی بزرگراه جهرم - شیراز در محدوده روستای یوسف‌آباد به طول یک کیلومتر، با اعتبار 2میلیارد و 100میلیون ریال آغاز شده است.
وی درباره احداث مجموعه‌های رفاهی در این محور گفت: عملیات اجرایی پروژه مجموعه گردشگری، خدماتی و رفاهی بین راهی بابامراد نیز در این محور آغاز شده است.
وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت 3هکتار و 4 هزار و 500 متر مربع زیربنا شامل جایگاه سوخت، نمازخانه، رستوران، فروشگاه، سوئیت و تعمیرگاه، با اعتباری معادل 12میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه بزرگراه جهرم شيراز شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: در یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محورهای ارتباطی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید شامل ۱۰ عملیات بزرگراهی و دو عملیات راه اصلی انجام و برای آجران آن ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جعفر صادقی پور افزود: در این مدت در مجموع سه هزار و ۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی، یکهزار و۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و یکهزار و  ۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور اظهارکرد: همچنین در این مدت تعداد 9 هزار و ۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال  تعمیر و نصب شده است.

وی اضافه کرد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ متر مربع تابلو اطلاعاتی در محورهای ارتباطی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راهها در سال گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • سرقت بیش از ۸۰ کیلومتر کابل برق در سراوان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان