Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان در بیانیه ای حادثه تروریستی زاهدان را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان در بیانیه ای حادثه تروریستی زاهدان را محکوم کردند که متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
بسم رب الشهدا و الصدیقین
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکردند.
خبر تلخ حمله تروریستی به کاروان مدافعان امنیت و اقتدار ایران اسلامی در سیستان که منجر به شهادت تعدادی از پاسداران غیور و شهادت طلب شد قلب هم‌میهنان و همه آزادی خواهان جهان را داغدار نمود.
متاسفانه برخی مزدوران در ظاهر وابسته به وهابیت خبیث و در باطن وابسته به صهیونیست‌های نجس و استکبار جهانی، همزمان با نشست ضدایرانی ورشو و پس از حماسه آفرینی عظیم و باشکوه ملت انقلابی ایران در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر، با هدف انتقام از ملت شریف ایران و ضربه به امنیت خلل ناپذیر جمهوری اسلامی، دست به چنین اقدام تروریستی و ددمنشانه زدند.
در این عملیات کوردلانه، دشمنان به زعم خود سعی در شکستن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را داشتند، غافل از آنکه این ملت و پاسداران شهادطلبش آزمون‌های به مراتب بزرگتری در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) در عراق و سوریه را پشت سر گذاشته اند. دشمنان بیچاره مردم ایران قصد انتقام از مردم ایران را دارد، چرا که مردم و نیرو‌های نظامی از یکدیگر جدا نیستند و مدافعان حریم مقدس ایران اسلامی، فرزندان همین ملت است.
امروز که باطن پلید این جنایتکاران و حامیان آمریکایی، انگلیسی و سعودی و صهیونیست آنان بیش از پیش بر همگان آشکار شده، لازم است در راستای حفظ استقلال و امنیت ملی، تمامی قوای کشوری بالاخص دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به تقویت بنیه دفاعی کشور اقدامات لازم را اتخاذ نماید و از تصمیمات احتمالی خود مبنی بر کاهش بودجه دفاعی و امنیتی کشور، پرهیز کند. همچنین دولت توجه نماید که پیوستن به لوایح استعماری همچون FATF راه را برای جولان هرچه بیشتر تروریست‌ها در اطراف مرز‌های ایران اسلامی، هموارتر خواهد کرد.
بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار شهدا و نیز ملت شریف ایران، این حادثه تروریستی را به شدت محکوم می‌نماید. شایسته است نهاد‌های امنیتی کشور در اولین فرصت پاسخی قاطع و سنگین از جانب ملت غیور ایران به این خون خواران و حامیانشان بدهند و در ادامه در جهت نابودی ریشه اسلام وهابی و تکفیری که مبدا و منزل تفکرات تند تروریسم منطقه‌ای می‌باشد، اقدام نمایند.   بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی در بیانیه ای حادثه تروریستی زاهدان را محکوم کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:
بسم الله قاسم الجبارین
امروز در بخش‌هایی گروه‌های تکفیری علیه اسلام و شیعه و تشیع تلاش میکنند کار‌های بد و زشتی می‌کنند. اما این‌ها دشمنان اصلی نیستند. دشمن اصلی آن کسی است که این‌ها را تحریک میکند و پول در اختیارشان میگذارد و وقتی انگیزه این‌ها ضعیف شد، به وسایل گوناگون آن‌ها را انگیزه دار کرده و تخم شکاف را بین آن گروه نادان و مردم ایران می‌افشاند. (امام خامنه‌ای ۱۴/۳/۹۳)
اقدام تروریستی در جاده زاهدان-خاش و شهادت جمعی از پاسداران ارزش‌های انقلاب اسلامی و حافظان جان و مال و ناموس مردم توسط وحوش تکفیری گروه موسوم به جیش العدل بار دیگر نشان داد دشمنی‌های استکبار جهانی و جریان مرتجع منطقه با انقلاب اسلامی تمامی که ندارد بلکه هر روز بیشتر و پیچیده‌تر می‌شود. جریان استکبار که درماندگی خود را در برابر انقلاب اسلامی می‌بیند و از حضور پر شور و انقلابی مردم در راهپیمایی دشمن شکن یوم الله ۲۲ بهمن عصبانی شده، سعی می‌کند با حمایت همه جانبه از این گروه‌ها در فضای حقیقی و مجازی (جالب است که این وحوش تکفیری در توییتر اکانت رسمی و مشخص دارند!) با نا امن سازی مناطق مرزی، امنیت روانی و جانی را از مردم بگیرد و این نا امنی را نتیجه انقلاب اسلامی معرفی کند، این اقدامات را باید روی دیگر سکه رفتار اپوزیسیون دانست. از یک طرف مخالفین و معارضین ملت ایران را در لهستان جمع می‌کنند تا آخرین حربه‌های ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را بررسی کنند، از طرفی با همراهی گروه‌های تکفیری سعی میکنند فشار بیشتری بر ایران از طریق مجامع بین المللی وارد نمایند، ولی حاشا و کلا که این ترور‌ها و انتقام‌های کور، خللی در مسیر پربار انقلاب اسلامی ایجاد کند. به حول و قوه الهی انقلاب اسلامی مردم ایران با قدم نهادن در «گام دوم انقلاب» مسیر خود را با قدرت بیشتری طی می‌کند و سینه خود را آماج حملات بیشتری از سوی جبهه استکبار کرده است. چرا که امام ما فرمودند که «بکشید ما را ملت ما بیدار‌تر می‌شود». جمله‌ای که در تار و پود شهدای عزیز حرکت تروریستی اخیر نمود داشته، بطوریکه چند نفر از شهدای پاسدار این فاجعه، خود فرزندان شهید شهدای دوران دفاع مقدس بودند.
دانشجویان بسیجی استان آذربایجان شرقی ضمن تسلیت به حضرت، ولی عصر (عج)، خلف صالحش حضرت امام خامنه‌ای عزیز، مردم انقلابی زاهدان و خانواده‌های محترم داغدار، با محکوم کردن این رفتار دژخیمانه، از همه دستگاه‌های امنیتی و قضایی انتظار دارد با قاطعیت و صراحت با این موجودات کثیف برخورد کند و سرزمین مقدس ایران اسلامی را از وجود نحس این وحوش، هرچه سریعتر پاک نماید.
والسلام

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیانیه بسیج دانشجویی حادثه تروریستی زاهدان نهادهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

به گزارش ایرنا، دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط بین‌الملل و دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد و شناسایی آن به عنوان سازمان تروریستی به مصلحت نیست.

وی ادعا کرد: تمام کارهایی را که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم جایی که آنها غیرقانونی عمل می کنند، می توانیم علیه آنها اقدام کنیم، در نظام تحریمی‌ ما لحاظ شده است. اما وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک انگلیس و ایران در مقطع کنونی «نسبتاً مختصر» است اما هشدار داد که شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی، به این روابط پایان می دهد.

کامرون عنوان کرد:‌ «وقتی صحبت از تلاش برای متوقف کردن تشدید درگیری‌ها می‌شود، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود... من می‌خواهم خودم با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم، آیا می توانید به ایرانیان این پیام را ارسال کنیم؟»

وی افزود: «به نظرم این اقدام (افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی) به نفع بریتانیا نیست، این اقدام نه تنها رویکرد ما را تقویت نمی‌کند که از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس دو هفته پیش هم در سفر به سرزمین‌های اشغالی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها کامرون به نتانیاهو این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

چندی پیش گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل طی نامه‌ای خطاب به نخست وزیر انگلیس، این درخواست غیرقانونی را دوباره تکرار و ادعا کرد که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین پیوند سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشت: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند