Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسرعبدالزهرا الحجاج که برای شرکت در جشن دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به مشهد سفر کرده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیازمند به افراد تحصیل کرده ای هستیم که همزمان با علم آموزی مدارج عالی فرهنگی و ارزشی را نیز کسب کنند.
وی ادامه داد: این ویژگیها در دانشگاههای ایران وجود دارند لذا خانواده ها عراقی و دولت عراق علاقه مند به تحصیل جوانان عراقی در دانشگاههای ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران به تحصیل پنج هزار دانشجوی عراقی در دانشگاههای ایران اشاره و بیان کرد: هزار نفر از این تعداد در رشته های علوم انسانی، هزار و 800 نفر آنان در رشته های علوم و مهندسی و بقیه در رشته های علوم پزشکی مشغول تحصیل در ایران هستند.
وی گفت: 90 درصد دانشجویان عراقی رشته های پزشکی با هزینه شخصی خود در دانشگاههای ایران تحصیل می کنند که علاوه بر اعتبار علمی ایران در این حوزه، نشانگر رغبت و میل باطنی جوانان عراقی نسبت به تحصیل در ایران است.
یاسرعبدالزهرا الحجاج به اشتراکات نزدیک فرهنگی عراق و ایران نیز اشاره و بیان کرد: امیدواریم ارتباط بین دو کشور در همه گسترش یافته و تنها به تبادل استاد و دانشجو محدود نماند.
وی در ادامه همچنین اظهارداشت: پیگیر هستیم تا برگزاری دوره های کوتاه مدت و اجرای پروژه های علمی مشترک بین ایران و عراق را در دستور کار قرار دهیم.
دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد شامگاه چهارشنبه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران را در قالب جشنی با عنوان چله انقلاب گرامی داشتند. رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران و معاون فرهنگی سرکنسول افغانستان در مشهد از میهمانان این جشن بودند.
دانشگاه فردوسی مشهد 810 عضو هیات علمی و افزون بر 30 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای در 435 رشته و در قالب 63 گروه آموزشی دارد. این دانشگاه با هزار و 700 دانشجوی خارجی بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را در بین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران جذب کرده است. بیشترین دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد از کشورهای افغانستان و عراق هستند. همچنین دانشجویان کشورهای سوریه، لبنان، آمریکا و روسیه در دانشگاه فردوسی تحصیل می کنند.
2030/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب اسلامی ایران ایران ایران و عراق دانشجو لبنان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال

دریافت 13 MB

"دانشگاه کلمبیا با وال‌استریت و شرکت‌های اسلحه‌سازی حامی اسرائیل دارای روابط اقتصادی نزدیک است و دانشجویان و اساتید اخراج فرصت ادامه تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها و ورود به بازار کار از دست می‌دهند."

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است