Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی مشوق‌هایی جدید برای صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند ، و همچنین سازوکار رفع تعهد ارزی را تعیین کرد.

 بانک مرکزی در راستای تشویق صادرکنندگانی که مطابق دستورالعمل های ابلاغی نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام کرده اند، نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است؛ اعتبار این مصوبه و ضوابط اعلامی در آن تا پایان سال جاری بوده و کلیه مفاد سایر مصوبات مرتبط همچنان به قوت خود باقی است. رفع تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز، منوط به ثبت کلبه اطلاعات توسط بانک و صرافی های مجاز در سامانه نیما و سنا حسب مورد خواهد بود.

همچنین صادرکنندگانی که بیش از ۶۰ درصد از ارز حاصل از صادرات خود را مطابق مصوبات پیشین به چرخه اقتصادی بازگردانده اند، علاوه بر موارد فوق در صورت نیاز به تخصیص و تامین ارز در اولویت بانک مرکزی قرار خواند گرفت.

مشوق های جدید بازگشت ارز حاصل از صادرات به شرح جدول زیر است              

 

  /مهر

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) با بیان این که اقتصاد جهان در نقطه عطفی است و واقعیت‌های گذشته با عدم قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، افزود که برخی موارد با قاطعیت ثابت باقی خواهند ماند.

لاگارد خاطرنشان کرد که ارائه ایده‌های جدید برای رشد اقتصاد در آینده بسیار مهم است، با این حال، برای اینکه این ایده‌ها کارایی داشته باشند، جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که در آن، این ایده‌ها در اقتصاد ما را گسترش یابند و شکوفا شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: برای ایجاد این شرایط، اروپا باید گلوگاه‌های کلیدی در انتقال، انتشار و جاه‌طلبی را بشکند.

وی افزود: این مورد کار آسانی نخواهد بود و اتحادیه اروپا نمی‌تواند وارد چنین مسابقه‌ای با ایالات متحده شود، زیرا «بازی حاصل صفر است».

کد خبر 6086419 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند