Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در نامه‌ای به رئیس تشخیص مصلحت نظام اعلام کردند :پیوستن به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی) پالرمو (و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) cft) به دلایلی مساوی است با خسارت محضی دیگر برای کشور است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی ریاست مجمع تشخیص درباره تصویب  FATF و پالرمو نوشتند  که متن کامل آن به شرح زیر است:   الَّذِینَ یَتَرَبَّصُونَ بِکُمْ فَإِن کَانَ لَکُمْ فَتْحٌ مِّنَ اللّهِ قَالُواْ أَلَمْ نَکُن مَّعَکُمْ وَإِن کَانَ لِلْکَافِرِینَ نَصِیبٌ قَالُواْ أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَیْکُمْ وَنَمْنَعْکُم مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ فَاللّهُ یَحْکُمُ بَیْنَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلا
کسانی که همواره مراقب شما هستند اگر از جانب خدا فتحی نصیبتان شود میگویند مگر ما همراه شما نبودیم و اگر پیروزی نصیب کافران شود، میگویند: مگر نه آنکه بر شما غلبه یافته بودیم و مومنان را از آسیب رساندن به شما بازداشتیم؟ در روز قیامت خدا میان شما حکم میکند و او هرگز برای کافران به زیان مسلمانان راهی نگشوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله آملی الریجانی
رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
سلم علیکم
جنبش دانشجویی طی این ۴۰ سال، خود را نسبت به یکایک مسائل انقلاب مسئول دانسته و هرجا خطری آرمان‌های انقلاب را تهدید کرده، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است؛ از تسخیر النه جاسوسی که امام بزرگوار ما آن را انقلاب دوم نامیدند تا واکنش نشان دادن به مذاکرات هسته‌ای و تجربه تلخ توافقنامه برجام.
اکنون که در حال نزدیک شدن به زمان تصمیمگیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن جمهوری اسلمی ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و cft و همچنین اتفاقات اخیر صحنه روابط بین الملل به خصوص رونمایی اتحادیه اروپا از کانال ارتباطات تجاری) instex) و وقاحت آنان درمشروط کردن مبادله غذا و دارو در قبال پذیرش لوایح FATF هستیم، حال بار دیگر خود را مسئول دانستیم تا برای آخرین بار نگرانی خود را نسبت به این موضوع بیان نماییم. البته این نخستین علم موضع جنبش دانشجویی نسبت به تصویب لوایح FATF نمی‌باشد به همین منظور دیگر ازذکر تمامی مستندات و مشکلات موجود در این لوایح سخن به میان نیاورده و تنها به اهم آن‌ها اشاره می‌کنیم.
نگاهی به کشور‌های موسس گروه ویژه اقدام مالی) FATF) یعنی گروه ۷، و انواع تهدیدات نرم و سختی که طی چهل سال گذشته علیه نظام اسلمی روا داشته و میدارند، خود بهترین دلیل آن است که به هر توصی‌های از جانب آنان باید با دیده تردید نگریست، اما انجام دو توصیه این گروه که اکنون در دستور مجمع تشخیص مصلحت نظام است، یعنی پیوستن به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی) پالرمو (و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم) cft) به دالیل زیر مساوی است با خسارت محضی دیگر.
این دالیل عبارتاند از:
۱. ابتدایی‌ترین شرط پذیرفتن یک معاهده، استوار بودن آن به تضمین از طرف مقابل است؛ در تجربه برجام نیز به دلیل عدم وجود تضمینی با پشتوانه پس از اجرای تعهدات کشورمان طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نماند؛ حال آنکه تصور می‌شد تضمین وجود دارد. اما اینک وزیر امور خارجه به مورخه ۱۵/۷/۹۷ در مجلس شورای اسلمی اعلم داشته است که هیج تضمینی پس از تصویب لوایح FATF مبنی برحل مشکلت وجود ندارد و صرفا تلش بر این است که بهانه از دست آمریکا خارج شود. چه کسی می‌تواند ادعا کند، بهانه‌های دشمن تمامی دارد؟ مگر نه آنست که قرآن کریم در سوره مبارکه بقرة آیه ۱۲۰ به پیامبر اکرم) ص. می‌فرماید» وَلَن تَرضى عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا به طور کامل تسلیم خواسته‌های آن‌ها شوی و از آیین آنان پیروی کنی؟   حال باتوجه به نبود تضمین و امتداد داشتن بهانه‌های دشمن در این ۴۰ سال آیا پذیرفتن این لوایح منطقی می‌باشد؟
۲. یکی از چالشی‌ترین مشکلت وارد بر این لوایح ایجاد خود تحریمی در داخل کشور است. برخی واژه‌ها گرچه در ادبیات
سیاستمداران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما هرکس به فراخور هدف مطلوب خود معنی خاصی از آن واژه را مدنظر دارد.
دو مسأله اساسی و خطرناک در این کنوانسیون‌ها تعریف گسترده و کلی از تروریسم و همکاری قضایی میان کشور‌ها برای مقابله با آنچه تروریسم اطلق می‌کنند، است. در ماده ۲ کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم تعریف اعمال و اقدامات تروریستی ارائه شده و در ماده ۶ کنوانسیون نیز به کشور‌های عضو برای تدوین قوانین داخلی و تعریف تروریسم اختیارات می‌دهد و طبق همین اختیارات دولت آمریکا سپاه پاسدارن انقلب اسلمی، سپاه قدس و چند نهاد دیگر را مشمول دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ کرده و می‌تواند در صورت پیوستن ایران به این کنوانسیون مطالبه همکاری قضایی و اطلعاتی کند. در این صورت این نهاد‌های حساس در داخل کشور توسط خودمان محدود شده و قرار دادن چنین اطلعاتی در اختیار آمریکا می‌تواند مانع دور زدن تحریم‌ها و هوشمند سازی تحریم‌ها شود.
۳. کشور ما اولین کشوری نیست که در لیست سیاه FATF قرار گرفته است و پیش از این کشور‌ها برای خروج از این لیست به توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی FATF به عضویت در این کنوانسیون‌ها اقدام کرده اند. کره شمالی از ۲۵ جوالی ۲۰۱۳ عضو کنوانسیون CFT و از ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶ عضو کنوانسیون پالرمو شده است، اما تا کنون از لیست سیاه FATF خارج نشده است!
پاکستان نیز در لیست خاکستری FATF قرار داشت و با تصویب و اجرای این کنوانسیون‌ها در مدت سه سال و ارائه گزارش در تاریخ ۲۲می ۲۰۱۸ از این لیست خارج شد، اما پس از گذشت تنها یک ماه به بهانه‌ای دوباره ذیل این لیست قرار گرفت!
حال سوال اینجاست؛ آیا ما از تجربه‌ی دیگر کشور‌ها عبرت خواهیم گرفت یا همان اشتباه را تکرار خواهیم کرد؟
۴. یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلب اسلمی استقلل و نفی نظام سلطه بوده و هست. کشور‌های بسیاری در جهان هستند که متاسفانه همچنان در استضعاف فکری-فرهنگی به سر برده و از این رو خود را نیازمند میبینند که کدخدا‌های دهکده جهانی خط و مشی آنان را در عرصه‌های گوناگون تعیین کنند و از سوی دیگر ابرقدرت‌های جهانی نیز به دنبال این هستند که با استفاده از قوانین و ساختار‌های جهانی در نظام تصمیم گیری کشور‌های جهان نفوذ کنند. از این رو ست که کنوانسیون‌ها و پیمان‌های بین المللی شکل گرفتند. حال آنکه جمهوری اسلمی معتقد است که سرنوشت ملت مسلمان را باید خود ملت تعیین کند. بحمدالله در زمینه موارد مطرح شده نیز مجلس شورا اسلمی قوانین مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب و اصلح کرده است، حال چه نیازی به قوانینی است که دیگران آماده کرده اند و ما فقط باید آن‌ها را امضا کنیم؟
گویی هنوز پس از گذشت چهار دهه روحیه بله قربان گویی نسبت به قدرتمندان جهان در برخی مسئولین مانده است. انقلاب ما مظهر جهانی نه شرقی نه غربی ست. امام و رهبر ما کسی ست که معتقد است آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. حال برخی مسئولین ما را چه شده که هر آن منتظر عنایتی تحقیر کننده از جانب استکبار و ایادی آن هستند؟ مسئولینی که باید پرچم لا اله الا الله  را بر قلل رفیع کرامت در سر تاسر جهان به اهتزاز در آورند هر از چند گاهی با یک لبخند شیطان بزرگ فریب خورده و دین و دنیای خود می‌بازند؛ اگر از این غصه بمیریم سزاواراست. لکن قطعا رهبری و مردم حاضر در صحنه باز هم راه را به مسئولین نشان خواهند داد.   در پایان با تشکر از مواضع انقلابی برخی اعضاء مجمع تشخیص مصلحت در هفته‌های گذشته در مخالفت با پیوستن به این لایحه استعماری، امید داریم که به فضل خدا مجمع تحت ریاست جنابعالی در اولین نقش آفرینی مهم خود به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت، جانب مصلحت نظام و ملت را بگیرد و نه جانب مصلحت عد‌ه ای مسئول خسته و خودباختهی در برابر غرب که یاری خداوند با صبرکنندگان بر مشکلت و سختیهاست.
جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر
۱۳۹۷ بهمن ۲۳

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آملی لاریجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام لوایح استعماری بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد

بهروز محبی، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در مورد رتبه دوم ایران در بحث رشد اقتصادی در بین ۲۰کشور برتر دنیا از لحاظ رشد اقتصادی ، گفت: در سال اول دولت تراز تجاری مثبتی داشتیم چهار میلیارد دلار ارزاوری برای کشور داشتیم که این حاصل تلاش‌های شبانه روزی دولت بود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: دیپلماسی منطقه ای و اقتصادی دولت یکی از برنامه های دولت بود که اقدامات  مثبتی در این زمینه انجام شد. پیوستن به قراردادهای  منطقه ای مثل بریکس، شانگهای و اوراسیا تاثیر مثبتی بر تقویت ارتباطات تجاری ما داشته است که باید تقویت شود چرا که قطعا در آینده اثرات مثبت خودش را بیشتر از زمان فعلی دارد. به کارگیری سیاست های فعال و هوشمندانه در بازار جهانی انرژی رویکرد بسیار مثبتی بوده است که ما انجام دادیم و توسعه تجارت انرژی ایران با پیگیری صدور خدمات فنی و مهندسی و توان دانش بنیان کشور در جهت بازسازی پالایشگاه های مستهلک شده در کنار عضویت در بریکس و پیوستن به پیمان شانگهای زمینه ساز اصلی رشد اقتصادی کشور در سال گذشته شده است و امسال باید با مشارکت مستقیم مردم در جهش تولید نفت و گاز، این رویکرد تداوم داشته باشد.

محبی بیان کرد: پیوستن ما به بریکس و شانگهای تغییرات اساسی در اقتصادمان بوجود آورده است اما باید این قبیل اقدامات تداوم داشته باشد و تبدیل به ارتباطات رسمی طرفینی شود.

این عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: رشد ما در بحث فروش نفت گاز، صدور خدمات فنی و مهندسی و بازسازی پالایشگاههای نیمه فعال کشورهای همراه و همسو با ما بسیا خوب بوده است و عمده رشد اقتصادی مان نیز از همین حوزه ها حاصل شده است.

محبی خاطر نشان کرد: دولت زمینه ها را فراهم کرده است  که رشد اقتصادی بهتری را تجربه کنیم تا عقب افتادگی هایمان در دهه های گذشته را نیز جبران کنیم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند