Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار امیدواری کرد که واحد آمونیاک پتروشیمی مسجدسلیمان در سال ۹۸ راه‌اندازی شود و در سال ۹۹ به تولید پایدار برسد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بهزاد محمدی پس از بازدید از طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک مسجد سلیمان گفت: این طرح ماه‌های پایانی خود را طی می‌کند و حضور سرمایه انسانی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز نشان‌دهنده تلاش بالای همکاران این پروژه برای تکمیل و راه‌اندازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ابراز رضایت از عملکرد ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در طرح اوره و آمونیاک مسجدسلیمان افزود: امیدوارم در این ۶ ماه پایانی دوره پیش راه‌اندازی ایمن انجام شود و این پروژه را به پایان برسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره استفاده از نیرو‌های جوان آموزش دیده و نیرو‌های مجرب در کنار هم گفت: این ترکیب بسیار سازنده است و باید این الگو به مجتمع‌های پتروشیمی دیگر نیز منتقل شود.

طرح اوره وآمونیاک مسجد سلیمان در اسفند ۱۳۹۳ با هدف تولید سالانه ۶۶۰ هزار تن آمونیاک و ۱۰۷۳ هزار تن اوره با مصرف ۸۶۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سال به‌عنوان خوراک، در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان استان خوزستان آغاز به‌کار کرد.

شرکت کازاله سوئیس تامین‌کننده دانش فنی واحد آمونیاک و شرکت تویو ژاپن تامین‌کننده دانش فنی واحد اوره بوده و ووهان چین فعالیت‌های مهندسی تفصیلی، تدارکات و ساخت و نصب پروژه را به‌عهده دارد.

تازه‌ترین برآورد سرمایه‌گذاری طرح اوره و آمونیاک مسجدسلیمان معادل ۴۰۸۴ میلیون یوان و ۱۲۲۳۹ میلیارد ریال است و کل مبلغ هزینه شده تا پایان دی‌ماه ۹۷ در این فاز ۲۵۷۲۶ میلیارد ریال اعلام شده است. این طرح با پشتیبانی و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی موفق به استفاده از تسهیلات خط اعتباری چین شده است.

پیشرفت کلی فیزیکی تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۷ برابر ۹۲،۷۳ درصد واقعی در برابر ۹۶.۱۱ درصد برنامه‌ای بوده و پیشرفت واقعی بخش مهندسی ۹۹.۹ درصد، تدارکات ۹۹.۷۶ درصد و ساختمان و نصب تجهیزات ۸۰/۰۱ درصد است.

مجوز‌های محیط زیست، تامین آب‌خام، سوخت و خوراک دریافت شده است و یوتیلیتی مورد نیاز توسط طرح یادشده تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمونیاک بهزاد محمدی سرمایه انسانی اوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند

غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در جریان دیدار رئیس کل دادگستری استان ایلام با کارکنان و بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی ایلام با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم ، اظهار کرد: توجه به شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب العین مجموعه کارکنان پتروشیمی ایلام است.

وی تصریح کرد: بار معنایی بسیاری بزرگی در واژه جهش تولید نهفته است چرا که با توجه به شرایط موجود آنچه از همه ما انتظار می‌رود این است که به صورت ویژه کار کرده و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: وقتی جهش در یک زمینه و یا یک تولید روی می‌دهد، باید زمینه ایمن نیز برای این فعالیت هم فراهم شود، اگر بخواهیم زمینه جهادی و توجه به مقوله جهش را عملی کنیم باید زمینه امنیت شغلی و اقتصادی آن هم شکل گیرد.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان استانی با مجموعه پتروشیمی ایلام شد و گفت: برای جهش تولید باید نقاط ضعف را برطرف کرد، امید می‌رود مسئولان استان کمک کنند تا با همراهی و تعامل با یکدیگر بتوانیم در انجام وظیفه خود که همانا افزایش و تنوع تولید و سطح کیفی محصولات است، به درستی عمل کنیم.

گرشاسبی افزود: هیچ سازمان و ارگانی بدون ضعف نیست، مهم‌ترین کار این است که بتوانیم درصدد رفع موانع موجود برآییم و مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: طی بازه زمانی یک سال و نیم گذشته پتروشیمی ایلام توانست اولین مجموعه ان. جی. ال را در دشت عباس دهلران راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR ۶۵ تولید شده است، گفت: در فروردین سال۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.

گرشاسبی مطرح کرد: چشم‌انداز ما روشن است و به‌عنوان بزرگ‌ترین صنعت در غرب کشور که در مسیر توسعه قرار دارد، امیدواریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش روی ما در استان، بیشتر از گذشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - سپاهان در مسجدسلیمان
  • پرسپولیس سهامدارانش را قرمز پوش کرد!
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند