Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرخ بیکاری کره‌جنوبی در ماه ژانویه، درحالی به بالاترین نرخ ۹ ساله ۴.۴ درصدی جهش کرد که افزایش حداقل دستمزد، منجر به کاهش مشاغل کم‌درآمد شد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، نرخ بیکاری کره‌جنوبی در ماه ژانویه، درحالی به بالاترین نرخ ۹ ساله ۴.۴ درصدی جهش کرد که افزایش حداقل دستمزد، منجر به کاهش مشاغل کم‌درآمد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حذف این مشاغل در شرایطی به چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا آسیب می‌زند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین، که بزرگترین شرکای تجاری کره‌جنوبی هستند، صادرات کره‌جنوبی، که ششمین صادرکننده بزرگ جهان است، را به خطر انداخته است.

 این باعث افزایش فشارها بر اقتصاد و تعمیق تنش‌های سیاسی وارد بر رییس‌جمهور مون جائه این، شده است.

 نرخ بیکاری ۴.۴ درصدی ماه ژانویه، بیشترین نرخ بیکاری از زمان ثبت نرخ ۴.۷ درصدی ژانویه ۲۰۱۰ تا کنون است. طبق داده‌های آماری منتشر شده، بیشتر مشاغل از دست رفته در بخش‌های تولیدی و ساخت‌وساز بوده‌اند.

صادرات ماه ژانویه با سومین ماه متوالی کاهش در فروش کالا به چین، افت کرد و به مشکلات و فشارهای وارد بر مشاغل بخش‌های تولیدی و خدماتی افزود.

لی سانگ جائه، تحلیل‌گر شرکت سرمایه‌گذاری و اوراق انجین، می‌گوید: اگر کاهش صادرات ادامه داشته باشد، تولیدکنندگان نرخ استخدام خود را بیش از این هم کاهش خواهند داد.

 افزایش ۲۹ درصدی حداقل دستمزد، ظرف تنها ۲ سال اخیر، منجر به کاهش شدید مشاغل با دستمزد پایین در بین بخش‌های خرده‌فروشان، تولیدکنندگان و ساخت‌وساز شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حداقل دستمزد کره جنوبی نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رئیسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان