Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@09:33:41 GMT

حمله سگ‌های ولگرد به کودک خلخالی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۳۰۰۹

حمله سگ‌های ولگرد به کودک خلخالی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، سلیمان شاددل رئیس گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی خلخال از مصدوم شدن کودک ۷ ساله خلخالی با حمله سگ‌های ولگرد خبر داد.

شاددل اظهار کرد: بعد از ظهر روز گذشته با تماس تلفنی اهالی منطقه، آتش نشانی خلخال و اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) عازم این منطقه می‌شود و در کمال تاسف با امیررضا حقی ۷ ساله ساکن منطقه سی‌متری خلخال، که بر اثر حمله سگ و گاز گرفتگی از ناحیه کمر، لگن و دو پا مصدوم شده، مواجه می‌شوند که این کودک به بیمارستان امام خلخال انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه بیماری‌ های دانشکده علوم پزشکی خلخال تصریح کرد: با حضور پزشکان اورژانس و توصیه آنان برای نجات این کودک از خون‌ریزی و بیماری هاری سریعا این مصدوم به اتاق عمل بیمارستان امام (ره) انتقال و با اقدامات اولیه سریع پزشکان در اتاق عمل، خون‌ریزی این مصدوم قطع و سپس اقدامات ترزیق واکسن هاری و سرم این بیماری انجام می‌گیرد.

شاددل افزود: در سال ۱۳۹۶ بیش از ۳۰۰ مورد گازگرفتگی از طریق سگ در خلخال ثبت شده و امسال علی‌رغم اینکه ۴۵ روز تا پایان سال مانده است، بیش از ۴۰۰ مورد گازگرفتگی در محلات مختلف شهر خلخال و روستا‌های حومه ثبت شده است.

وی از شهرداری خلخال خواست تا به لحاظ اهمیت جان مردم و نجات کودکان و شهروندان خلخالی اقدامات لازم را صورت دهند و اضافه کرد: البته این مشکل در جلسات مختلف با مسوولین امر مطرح شده و تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و آمار گازگرفتگی به طریق سگ در شهرستان خلخال افزایش یافته که مسئولان باید اقدامات جدی و اساسی صورت دهند.

به گفته اهالی محل و مادربزرگ مصدوم، اگر کمک مردم و اهالی محل نبود نجات این کودک سخت می‌شد و احتمال مرگ این کودک در زیر چنگ و دندان سگ بالا می‌رفت.

مادربزرگ این مصدوم ضمن گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولین به این موضوع گفت: فرزندان ما در محلات حاشیه شهر و سی‌متری از دست سگ‌های ولگرد و خیابانی در امان نیستند و هر لحظه خطر گازگرفتگی توسط سگ و انتقال بیماری‌های مختلف وجود دارد.

بعد از این حادثه به گفته شاهدین، خانم جوادی شهردار خلخال در بیمارستان خلخال حضور یافت و ضمن عیادت از این مصدوم گاز گرفتگی، گفت: این موضوع یکی از اصلی‌ترین معضلات شهر خلخال می‌باشد و از مدت‌ها پیش شهرداری خلخال و شورای اسلامی این شهر برای جمع‌آوری سگ‌های خیابانی و ولگرد اقدامات لازم را به مرحله اجرا گذاشته است.

هم‌اکنون حال عمومی این مصدوم هفت ساله که از ناحیه کمر، لگن، پا‌های راست و چپ و ران‌ها زخمی شده، خوب است و با حضور پزشکان معالج، مداوای این فرد تحت مراقبت کادر بیمارستان امام خمینی (ره) در حال انجام است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حمله سگ ولگرد کودک 7 ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • حادثه رانندگی با ۱۴ مصدوم در محور سقز _ دیواندره
  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان