Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دولت عربستان از تصمیم اتحادیه اروپا در قرار دادن این کشور در لیست سیاه کشورهای ضعیف در زمینه مبارزه با پولشیویی و تامین مالی تروریسم ابراز تاسف کرد.
به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA) بامداد امروز (پنج شنبه) گزارش داد که این کشور ضمن ابراز تاسف در قبال قرار گرفتن نام آن در لیست پیشنهادی کمیسیون اروپا از کشورهای بسیار خطرناک برای اتحادیه این قاره در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم، مدعی شده که این تصمیم با وجود اقدام ریاض در تصویب شمار زیادی از قوانین و مقررات ذی ربط با هدف جلوگیری از خطرهای ناشی از جرایم مذکور اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر آن چه در این گزارش آمده، عربستان ضمن تاکید دوباره بر پایبندی شدید به تلاش های جهانی مشترک برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و همکاری در این زمینه با شرکا و هم پیمانان خود در سطح بین المللی، همچنین یادآور شده که یک شریک اصلی در ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش می باشد و به همراه آمریکا و ایتالیا نیز گروه کاری مبارزه با تامین مالی این گروهک تروریستی را رهبری می کند.
عربستان همچنین به گزارش ارزیابی متقابل در رابطه با این کشور که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) آن را در ماه سپتامبر سال گذشته منتشر کرده، اشاره نموده که در آن سطح پایبندی عربستان به توصیه های گروه مورد تمجید قرار گرفته، اقدامات پیشگیرانه این کشور برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم قدرتمند و مستحکم توصیف گردیده و ادعا شده که ریاض دارای یک چارپوب قانونی و اقدامات هماهنگ برای اجرای بدون تاخیر تحریم های مالی اعمال شده از سوی سازمان ملل متحد می باشد.
در این گزارش همچنین از «محمد الجدعان»، وزیر دارایی عربستان نقل شده که پایبندی کشورش به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم یک اولویت راهبردی به شمار می آید و به توسعه و بهبود چارچوب های سازمانی و قانونگذاری خود برای دستیابی به این هدف نیز ادامه خواهند داد.
الجدعان با اشاره به این که اقدام کمیسیون اروپا در قرار دادن نام عربستان در لیست پیشنهادی کشورهای دارای خطرهای زیاد در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم پیش از آن که به اجرا درآید، در پارلمان اروپا به رای گذاشته می شود، از مسئولان کمیسیون و اعضای پارلمان این قاره دعوت کرد تا با سفر به ریاض، در جریان تلاش های مداوم و اقدامات کشورش برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در سطح های محلی، منطقه ای و بین المللی قرار بگیرند.
وزیر دارایی عربستان همچنین تاکید کرد که کشورش به ارتباط با کمیسیون اروپا ادامه می دهد و به دنبال گفت و گوی سازنده با شرکای خود در اتحادیه این قاره برای مشارکت در تقویت و پشتیبانی مکانیزم مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در سطح های بین المللی و منطقه ای است.
یادآور می شود که کمیسیون اروپا روز گذشته از تصمیم خود مبنی بر افزودن نام عربستان و چند کشور دیگر به لیست سیاه کشورهایی خبر داده بود که به دلیل سهل انگاری در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، تهدیدی برای اتحادیه اروپا به شمار می آیند، اقدامی که با وجود فشار برخی کشورهای عضو اتحادیه برای مستثنی کردن این کشور اتخاذ شد و انتقاد شماری از آنها را به دنبال داشته چرا که در قبال روابط اقتصادی خود با ریاض احساس نگرانی می کنند.
این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تایید نهایی لیست سیاه مالی یک ماه فرصت دارند که امکان دارد به دو ماه نیز تمدید شود و طی این مدت نیز می توانند با اکثریت آرا، افزودن کشورهای جدید به لیست را رد کنند با این حال «ورا یورووا»، کمیسیونر امور دادگستری اتحادیه که پیشنهاد لیست جدید را ارائه داده، تاکید کرده که اطمینان دارد کشورهای عضو مانع از تصویب نهایی لیست نمی شوند.
در حالی که هم اکنون علاوه بر عربستان، نام ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، تونس، افغانستان، پاکستان، کره شمالی، سریلانکا، نیجریه، اتیوپی، غنا، بوتسوانا، پاناما، ترینیداد و توباگو، ساموآ، جزایر باهاما، پورتوریکو، گوام، ساموآی آمریکا و جزایر ویرجین آمریکا نیز در لیست سیاه مالی اتحادیه اروپا قرار دارد، این مسئله علاوه بر تاثیر منفی بر اعتبار این کشورها و مناطق خودگردان، باعث پیچیدگی در روابط مالی آنها با اتحادیه اروپا نیز می شود جایی که بانک های اتحادیه باید بازرسی های بیشتری در رابطه با پرداخت های مربوط به نهادهای آنها انجام دهند. برچسب ها: عربستان ، دولت عربستان ، اتحادیه اروپا

منبع: خرداد

کلیدواژه: عربستان دولت عربستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، محمدحسین مقیسه گفت: به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از پنج به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سقف ضمانت‌نامه‌ها، اظهار داشت: افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معنی‌داری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تصریح‌کرد: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه ادامه‌داد: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.

وی خاطرنشان‌کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حُسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • پولشویی
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • ستاره پرتغالی الاتحاد در لیست سیاه لیگ عربستان!
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل