Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:29:24 GMT

پمپئو خواستار آغاز فصلی جدید از همکاری در منطقه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۳۱۶۳

پمپئو خواستار آغاز فصلی جدید از همکاری در منطقه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست آنلاین، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه در آغاز کنفرانسی که به اسم ظاهرفریبانه «صلح و امنیت در خاورمیانه» برگزار شد؛ خواستار آغاز عصری جدید در حل چالش‌های خاورمیانه شد.

به ادعای وی، آمریکا به دنبال فصلی جدید از همکاری میان همه کشورها در راستای تقابل با چالش‌های خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو همچنین مدعی شد که هیچ یک از چالش‌های خاورمیانه به خودی خود حل نمی‌شود و برقراری امنیت مستلزم همکاری است.

وی بی آنکه نامی از ایران ببرد، به ارائه لیستی از چالش‌های خاورمیانه اکتفا کرد و در عین حال مدعی شد که هیچ کشوری نباید در حاشیه (این همکاری‌ها بماند).

به ادعای وی، این کنفرانس جنگ در سوریه، پرونده یمن و همچنین روند سازش را مورد بحث قرار خواهد داد.

همزمان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نشست ورشو به عنوان رویدادی تاریخی نام برد.

نتانیاهو مدعی شد ضیافت شام شب گذشته که وی و سران کشورهای عرب را پشت یک میز جای داد، اتفاقی تاریخی است.

وی در این باره مدعی شد: با اتحاد، وضوح و نیرویی غیرمعمول، درباره ایران به عنوان تهدیدی مشترک صحبت کردیم. این نشانه تغییر و فهم تهدیدهای آتی است.

کد خبر 4542105 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران خاورمیانه رژیم صهیونیستی مایک پمپئو نتانیاهو کنفرانس ضد ایرانی ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان کنفرانس همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست دیشب خود بار دیگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

۵۷ کشور حاضر در سازمان همکاری‌ اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست سران خود که در شهر بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، خواستار افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی و اعمال تحریم در تمامی سطوح اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و بین المللی ضد رژیم صهیونیستی شدند.

این بیانیه نسل کشی ضد غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری و غیر مشروط آتش بس در اراضی فلسطین و صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه شدند.

این نشست که طی روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

حاضران در این نشست همچنین از گسترش تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقدامات نژادپرستانه اسرائیل در اراضی تاریخی فلسطین را جرم قلمداد کند.

خبرگزاری آناتولی در خبری غیر رسمی به نقل از برخی منابع گزارش داد که سازمان همکاری‌های اسلامی با درخواست برخی اعضای خود برای مداخله در شکایت مطرح شده ضد اسرائیل در دادگاه لاهه موافقت کرده است.

این منابع می‌افزایند که در این اجلاس همچنین تاکید شده است دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، در جنایت‌ها و نسل کشی این رژیم همدست هستند. این منابع می‌افزایند که تصمیم لازم برای حمایت از فلسطینیان در این اجلاس اتخاذ شده است.

کد خبر 6097807

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش