Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:51:58 GMT

قم| ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۴۰۰۰

قم| ۲۰۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور راه‌اندازی شد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: ۲ هزار واحد بوم گردی در کشور فعال‌شده است. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد امید پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، اظهار داشت: تاکنون بالغ‌بر 2 هزار واحد بوم گردی در سطح کشور فعال‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رفع محرومیت و فقر از مناطق محروم و روستایی کشور از اهداف اصلی و مهم دولت است، دولت سال آینده برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای رفع فقر از سطح مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار خود قرار خواهد داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای کاهش فقر و محرومیت از سطح روستاهای کشور تأکید کرد: از محل صندوق توسعه ملی بیش از 180 هزار میلیارد ریال با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه برای پایداری روستائیان در سطح روستاها و ایجاد اشتغال و افزایش تولید در نظر گرفته‌شده است.

وی تصریح کرد: 180 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده در بخش‌های مختلفی چون ایجاد زمینه‌های رونق بیشتر تولید و اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، دامداری و دیگر فراورده‌های دامی و محصولات کشاورزی هزینه خواهد شد.

30 درصد بافت‌های مسکونی قم فرسوده است600 شغل برای مددجویان بهزیستی قم ایجاد شدقم|6000 میلیارد تومان برای حفظ سکونت در روستاهای کشور هزینه شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز عنوان کرد: در حال حاضر بالغ‌بر 400 واحد صنعتی استان قم در وضعیت رکود قرار دارند. یکی از مشکلات اساسی استان در مسئله صنعت، تملک واحدهای صنعتی قم توسط بانک‌های عامل است.

مهرداد غضنفری ابراز کرد: یکی از مشکلات امروز استان آمار بالای بیکاران در سطح روستاها است، بالغ‌بر 4 هزار و 300 نفر از ساکنان روستای قم بیکار هستند، اگر 2 هزار و 500 میلیارد ریال به اشتغال پایدار روستایی اختصاص پیدا کند،بیکاری از سطح روستاهای قم رخت برمی‌بندد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه محوری در تصمیم‌گیری‌های استانی عنوان گرد: برنامه محوری و حرکت بر محور سند اشتغال و توسعه قم، نقشه راه مدیران باشد، مسئولان و مدیران استانی از بخشی نگری و اعمال‌نظرهای سلیقه‌ای خودداری کنند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند