Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@20:37:13 GMT

برای ریجستر شدن تلفن همراه چه باید کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۴۵۲۶

سابقه رسمی شرکت ماریاتل به سال ۱۳۹۶ باز می گردد که شاید خیلی کوتاه اما فعالیت زیادی داشته است وبا خیلی ازشرکت های با سابقه در این عرصه رقابت داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شرکت ماریاتل در در راستای  حمایت از واردکنندگان رسمی تلفن همراه و با هدف جلوگیری از قاچاق و رانت این محصول همایشی برگزار کرد که از جمله مسئولین  و مهمانان این همایش  جناب آقای صنایع بازرس نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه و جناب آقای دکتر مرویان فعال تشخیص مصلحت نظام، جناب آقای محمد قبله از وزارت صمت و مدیر کل امورخدمات بازرگانی ها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سابقه رسمی شرکت ماریاتل  به سال ۱۳۹۶ باز می گردد که شاید خیلی کوتاه اما فعالیت زیادی داشته است وبا خیلی ازشرکت های با سابقه در این عرصه رقابت داشته است. علاوه بر واردات گوشی، خدمات پس از فروش دو برند معروف نوکیا و اپل را ارائه می دهد که اولین شرکت  فعال ایران به نمایندگی از دبی در این حوزه می باشد.

احسان رحیم پور کارشناس و عضو کمیسیون و رسیدگی به شکایات مردمی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر این که میزان مراجعه مردم برای داشتن گوشی تلفن همراهی که غیر قانونی به کشور وارد شده است به چه تعداد است وچه تاثیری بر روی کار شما خواهد گذاشت؟ و چه اقدامی باید انجام دهند ؟ پاسخ داد:

خوشبختانه در این زمان گوشی غیر قانونی به کشور وارد نمی شود و تحت هر شرایطی باید رجیستر شود وداخل شبکه به ثبت برسد .

وی درپاسخ به این سوال که برای رجیسترشدن تلفن همراهی که به صورت غیر قانونی وارد شده است چه اقدامی باید انجام داد افزود: سایت همتا برای تمام عموم باز می باشد و هر شخص می تواند با ارائه کد ملی یک گوشی را معرفی کرده ودر سایت همتا ثبت کند.

فقط بر روی بعضی از گوشی های چینی کد رجیستر هر ماه یک بار غیر فعال شده و دوباره با تعویض کد فعال می شود.

که حجم معاملات این گوشی ها به دهم درصد هم نمی رسد.

 

برای اینکه مردم کمتر دچار مشکل شوند پیشنهاد شما به فروشندگان چیست؟

ما باید به مردم پیشنهاد بدهیم که قوانین را رعایت کنند. و از تمام قوانین این طرح اطلاعات کافی را کسب کنند و بعدا برای خرید تفن همراه اقدام نمایند. اطلاع نداشتن از قانون مبرا نمی کند از مجازات.

شکایت های بعدی از طرح رجیسترمی باشد که با کد دستوری ستاره هفتاد وهفت هفتاد وهفت مربع قابل استعلام می باشد.

 بحث دیگر که در مورد شکایات واقع می باشد مربوط به رفرش بودن دستگاه است که باید گوشی خود را از مکانی قابل اعتماد تهیه کنند و اگر دراین مورد اطلاعی ندارند از یک فرد آگاه مشاوره بگیرند .که اگر بعد از خرید گوشی  و استفاده ادعای رفرش بودن گوشی را  دارند قابل کارشناسی نخواهد بود.

جناب آقای نثاری کارشناس اتحادیه صوت وتصویر تلفن همراه، در پاسخ به این سوال که مشکلات مردم و فروشندگان در زمینه واردت غیرمجاز تلفن همراه به چه صورتی است وبا چه مواردی بیشتر روبرو هستند؟بیان کرد:

بیشتر تخلفات به خاطر همین مسئله واردات می باشد که دوستان با یکدیگر همسو و همراه نبودند که مسئله واردات با ارز دولتی تخلفاتی را به وجود آورده در راستای مشتری مداری اتحادیه رابا چالش هایی روبرو کرده است .

که بعضی واردکنندگان با دریافت ارز۴۲۰۰تومانی که با قیمت های بالایی در داخل کشور به فروش رساندند و باعث ایجاد بعضی مشکلات شد.

به نظر شما طرح رجیستری  به اندازه کافی مفید بوده است؟

این طرح بسیارمفید بود اما در بحث انتقال مالکیت  تلفن همراه مشکلات زیادی وجود دارد .

ارتباط شما با سامانه همتا چگونه است؟

این ارتباطات درجایگاه ریاست اتحادیه و اصناف می باشد که صد در صد باهم تعامل دارند ولی در نهایت چون این طرح  یکباره به جریان افتاد که به امید خدا با همدلی دوستان و واردکنندگان باید سازماندهی شود.

آقای سعید اسمعیل یکی از وارد کنندگان تلفن همراه به کشور:

این روزها متأسفانه به تنهایی مشغول به فعالیت می باشیم و امیدواریم که این فعالیت ها یک مقدار با همدلی بیشتری صورت گیرد مخصوصا از سمت مسئولین محترم

درهفته هایی که گذشت بحث مناظره تلویزیونی که صورت گرفت و خیلی از قسمت ها متأسفانه پخش نشد.                             

صحبت هایی با نایب رئیس کیسیون صنعت مجلس  خانم زرآبادی و همچنین با آقای شایسته ، دهقانی نیا ، مسئولین محترم در وزارت صمت و با سازمان بازرسی کل کشور جلساتی برگزار کردیم قرار براین شد که اعتماد و نا امنی که در بازار تلفن همراه به وجود امده است را برطرف کنیم.

و یک خبر خیلی مهم که از نظر بنده مرحله نهایی طرح رجیستری می باشد وآن اتصال سامانه گمرک به ناجا بوده است که با شروع این کار عملا سهم کالای قاچاق  در کشور از بین خواهد رفت .

وبا پدیده ای به نام قاچاق تلفن همراه مواجه نخواهیم بود این طرح با کمک مسئولین در اویل اسفند ماه اجرایی خواهد شد.

 

با اجرای این روش قیمت تلفن همراه کاهش پیدا خواهد کرد؟

در ابتدا با اجرای این طرح  یک مقدار با نا هماهنگی و کمبود کالا مواجه خواهیم شد. با توجه به صحبت هایی که با دولت انجام شد یکسری تمهیداتی را تدارک دیده است که حدود ۶۰۰ هزار گوشی تلفن همراه را در شروع این طرح  عرضه شود.

به نظر من با برقراری ارتباط بین وارد کننده و صادر کننده می توانیم تمام کمبود کالای مورد نیاز کشور را برطرف کنیم.

 

به عنوان مدیر عامل شرکت ماریاتل هدف شما از این نشست در اتاق بازرگانی چه بوده است و به چه سمتی پیش خواهید رفت؟

متسفانه با توجه به مشکلاتی که اوایل امسال به وجود امد دیدگاه کسبه و توزیع کنندگان نسبت به صنف دیدگاه نا امیدانه شده است .

ما با برگزاری این همایش با امید اینکه تلنگری بزنبم و شرکت های بعدی  جلو بیاییند و نشست ها برگزار شود که متاسفانه با عقب نشینی مسئولین مواجه می شویم .

 

قبلا هم همایش برگزار کرده اید؟

هماشهایی در قالب شهرستان به صورت محدود برگزار کرده ایم اما این همایش به صورت رسمی و عملی برگزار شد و امید واریم همایش های بهتری برگزار کنیم تا بتوانیم زمینه اطمینان برخی مسئولان که توجیهات دیگری داشتند را مشخص کند.

 

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور

رئیس بنیاد ملی نخبگان در پیامی درگذشت ناباورانه سید اسماعیل نصراللهی نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در پیامی درگذشت ناباورانه سید اسماعیل نصراللهی نخبه‌ علمی کشور همراه با پدرش دکتر سیداحمد نصراللهی را تسلیت گفت.



به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر هجرت ناباورانه نخبه علمی، سید اسماعیل  نصراللهی همراه با پدر گرامی‌اش دکتر سید احمد نصراللهی از دنیای فانی به سرای باقی که در اخبار آمده بود، همه ما را متاسف و متأثر کرد.

وقتی در مهر ماه سال گذشته در همایش ملی نخبگان، جشن موفقیت او را در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی را برگزار کردیم، هرگز در اندیشه هجران او به این زودی نبودیم.

این نخبه سفر کرده تبلور اراده انسان در کره خاکی بود که با آن همه محرومیت در سلامت جسمی و با حمایت و هدایت والدین بخصوص مادر بزرگوارش همه نشدنی‌ها برای یک فرد معلول را شدنی کرد.

خدایش، او و پدر عزیزش را بیامرزد و در بهشت جاوید سرایشان دهد. از خداوند منان برای مادر داغدیده و سخت اراده او شفای عاجل و صبر جمیل را مسئلت دارم.»

به گزارش ایسنا، دکتر سید احمد نصرالهی، جراح دندانپزشک و پرسنل بیمارستان امام ساری به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی خود در روستای پاجی و میانای ساری و مسمومیت گاز منوکسید کربن دار فانی را وداع گفتند.

سرویس علم و فناوری ایسنا این ضایعه را به جامعه علمی کشور و بازماندگان تسلیت عرض می‌نماید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم