Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@13:12:13 GMT

ساخت برگ‌های مصنوعی با الهام از دنیای واقعی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۵۱۷۰

گیاهان نیروگاه‌های کوچک شگفت‌انگیزی هستند که نور خورشید، آب و کربن‌دی‌اکسید را به انرژی تبدیل می‌کنند. سال‌هاست که انسان‌ها در تلاش برای تقلید از گیاهان برای ساخت برگ‌های مصنوعی هستند، اما نتوانستند به طور کامل این کار را انجام دهند.

براساس گزارش «نیواطلس»، در حال حاضر محققان دانشگاه «ایلینوی» در شیکاگو نسخه جدیدی از این برگ‌های مصنوعی را طراحی کردند که همانند برگ‌های طبیعی دی‌اکسید کربن را از هوا جذب و به اکسیژن و سوخت‌های ترکیبی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این نخستین برگ‌های مصنوعی در سال ۲۰۱۱ در هاروارد ساخته شد که از نور خورشید استفاده می‌کرد تا آب را به گاز‌های هیدروژن و اکسیژن تبدیل کند. البته نسخه مشابه دیگری نیز برای تولید الکتریسیته، سوخت‌های مایع، کود و حتی دارو ساخته شد.

اکنون محققان دانشگاه «ایلینوی» در شیکاگو یک دستگاه فتوسنتزی مصنوعی طراحی کردند که با کپسول شفافی پوشانده شده است. لایه بیرونی آن یک غشای نیمه نفوذپذیر است که از صمغ آمونیاک چهار واحده ساخته شده که با آب پر می‌شود. در نتیجه این دستگاه تحت شرایط آزمایشگاهی دی‌اکسید کربن را جذب و آن را به اکسیژن تبدیل کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری برگ مصنوعی دی اکسید کربن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • من، مادرم، خواهرم و برادرم را سلاخی کرده‌ام!
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند
  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴