Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-09@09:07:52 GMT

نفت در آستانه ۶۴ دلاری شدن

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۵۲۸۹

تسنیم به نقل از رویترز نوشت:امیدواری ها به پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و تقویت چشم انداز اقتصاد جهانی موجب شد تا قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یابد. آمارهای مثبت منتشر شده از میزان واردات نفت چین نیز در رشد قیمت ها موثر بود. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 26 سنت معادل نیم درصد افزایش به 54 دلار و 16 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت برنت نیز امروز با 37 سنت معادل 0.6 درصد رشد به 63 دلار و 98 سنت رسید.

خوش بینی ها نسبت به احتمال دستیابی آمریکا و چین به یک توافق تجاری به این دلیل ایجاد شده که ترامپ از پیشرفت «خیلی خوب» مذاکرات خبر داده است.

آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «آتش بس 90 روزه که در ماه دسامبر اعلام شد، روز اول ماه مارس به اتمام می رسد، اما با توجه به پیشرفت در مذاکرات احتمال تمدید آتش بس وجود دارد و به همین دلیل این خوش بینی ایجاد شده که رهبران دو کشور ممکن است اواخر ماه جاری میلادی با هم دیدار کنند.»

آمارهای مثبت از تجارت چین نیز در رشد قیمت ها موثر بود. میزان واردات نفت خام چین در ماه ژانویه 4.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و به طور متوسط به 10.03 میلیون بشکه در روز رسید. این سومین ماه متوالی است که واردات نفت چین از 10 میلیون بشکه فراتر می رود.

اما در عین حال، افزایش حجم ذخایر نفتی امریکا موجب شد تا قیمت ها بیش از این بالاتر نرود. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به بالاترین رقم از نوامبر 2017 رسیده، زیرا پالایشگاه ها فعالیت خود را به کمترین حد از اکتبر 2017 رسانده اند.

خبرآنلاین/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CQ7 برچسب ها: نفت ، دلار ، قیمت نفت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت دلار قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

امتداد- رئیس کل بانک مرکزی از ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین امسال خبر داد و گفت: این به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، محمدرضا فرزین در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی که تا پایان اسفند سال گذشته به ۲۴ درصد کاهش یافته بود، در فروردین به ۲۳ درصد رسیده است.

او تأکید کرد: نرخ رشد پول نیز که سال گذشته ۳۳ درصد بود، تا ۱۶ فروردین امسال به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

فرزین البته این را هم گفت که در فروردین امسال میزان دارایی‌های ارزی کشور حدود ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته که به معنای تراز مثبت ۲۰۰ میلیون دلاری خرید دارایی‌ها ارزی نسبت به فروش آن است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت بالارفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ |برنت ۸۳ دلار و ۸۱ سنت شد
  • سکته دلاری قیمت مسکن
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور
  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی