Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: طی فردا (۲۶ بهمن ماه) بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، همدان، ارتفاعات و نقاط سردسیر استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، گیلان، مازندران، تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود

در ادامه این اخطاریه اشاره شده است که در جاده‌های کوهستانی این استان‌ها لغزندگی، کولاک برف و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی نقاط استان‌های ایلام، بوشهر، فارس و خوزستان بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اخطاریه روز شنبه (۲۷ بهمن ماه) بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و در برخی نقاط استان‌های فارس، خراسان جنوبی، کرمان و شرق یزد پیش‌بینی می‌شود، همچنین احتمال بارش برف و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و نقاط کوهستانی و سردسیر استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات کرمان وجود دارد.

در پایان اخطاریه تاکید شده است که در جاده‌های کوهستانی این مناطق کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که ارگان‌ها و سازمان‌های مسئول جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به عمل آورند.

کد خبر 4542248

منبع: مهر

کلیدواژه: اطلاعیه سازمان هواشناسی طوفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در کرمان، مازندران و گلستان، چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در گلستان، سیستان و بلوچستان و فارس و پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت) در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ چهارشنبه در مازندران، مرکزی، قم، شرق لرستان، تهران، پنج‌شنبه در خراسان رضوی، یزد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و شرق اصفهان، هرمزگان، شرق و شمال فارس، شرق سمنان و شرق خراسان شمالی و جمعه در جنوب کرمان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها