Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در هفتمین ستاد بازآفرینی پایداری شهری که در قم برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به شهرسازی عنوان کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بر اساس ظرفیت‌های موجود در شهرسازی امری ضروری است.

وی افزود: قم شهری مقدس است و باید نگین شهرسازی و معماری در کشور بر اساس شاخصه‌های اسلامی و ایرانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونت‌های غیر رسمی زیبنده قم نیست و باید نوسازی و بافت سازی و تبدیل به بافت‌های کارآمد شود.

اسلامی بیان کرد: بسیاری از شهرها در معماری و شهرسازی مشکلات و ناهنجاری‌هایی دارند که نباید اجازه داد در قم چنین بافت‌های ناکارآمدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده باید با جدیت مورد اهتمام قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در قبال نوسازی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده پایبند باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اجتناب از موازی کاری و هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی می‌تواند زمینه تحول در بازآفرینی بافت‌های فرسوده را فراهم کند.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از بازآفرینی بافت‌های فرسوده، بهبود کیفیت شهری و زندگی مردم است در این راستا تمامی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی باید به زودی تعیین تکلیف شود.

اسلامی بیان کرد: در جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده، هیچگاه کارهای نمادین و شکلی، پاسخگوی نیازها نیست و یک هدف گذاری جدی لازم است.

وی در خصوص وضعیت حریم راه آهن در قم و موانعی که سر بازآفرینی بافت‌های فرسوده ایجاد می‌کند، تصریح کرد: وضعیت راه آهن درون شهری نیز باید در کمیته‌های مشترکی در ستاد بازآفرینی به درستی ارزیابی شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: زمین‌های ۳۲ و ۴۸ هکتاری باید به درستی در جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده واگذار شود تا شاهد رفع آسیب‌ها و مشکلات در محدوده بافت‌های فرسوده باشیم.

وی در ادامه با قدردانی از حضور همه جانبه ملت ایران در عرصه‌های مختلف گفت: مردم هوشمند و مؤمن ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که انقلاب اسلامی و ارزشهای انقلابی و جایگاه نظام را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنند.

اسلامی عنوان کرد: مسئولان در کسوت خدمت‌گزاری به مردم هستند و حضور انقلابی مردم، بار مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر کرد و باید طبق منویات رهبری و میثاق با آرمان‌های انقلاب، قوی‌تر و مصمم‌تر گام برداریم.

وی افزود: دشمن با تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی این گونه تداعی کرده بود که ملت ایران، چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را نخواهد دید از این رو حرکت‌های کور و ضعیفی همچون حادثه تروریستی زاهدان را رقم می‌زند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما در این حادثه کاروان شهدا را تقدیم انقلاب کردیم و به دشمن نشان دادیم که جریان ایثار و شهادت زنده است و نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در صدد ایجاد ائتلاف جهانی برای صلح هستند در حالی که خود حامیان تروریست به شمار می‌روند این سیاست هیچ هدفی جز حمایت از تروریست ندارد و این جنگ روانی علیه ایران نیز راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: وزير راه و شهرسازي سكونتگاه هاي غيررسمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ویدئو کنفرانسی بررسی روند اجرای طرحهای بازآفرینی شهری در استانها که با حضور دستیار ویژه وزیر و دبیر قرارگاه نوسازی مسکن و معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده‌های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده‌های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف سطح استان اجرایی می‌شود.

رسول عطائی افزود: در بخش نوسازی مساکن بافت فرسوده نیز برنامه دو ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحد‌های مسکونی در بافتهای فرسوده شهری در آذربایجان‌غربی ۱۶ هزار و ۹۶۴ واحد است.

عطائی اظهارکرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و برای نوسازی مسکن پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: با این آمار آذربایجان‌غربی در نوسازی واحد‌های مسکونی در بافتهای فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه دو ساله را اجرایی کرده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، با اشاره به طرح کلید به کلید اضافه کرد: آذربایجان‌غربی جزو استانهای پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !