Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول روزنامه کیهان در تشریح بیانیه «گام دوم انقلاب» گفت: دشمن سعی می‌کند ما ندانیم در کدام نقطه ایستاده‌ایم ولی رهبری نشان دادند ما در بلندای تاریخ هستیم. ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در تشریح بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه این بیانیه در نوع خودش بی نظیر است و اولین بار است که در تاریخ انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب و بالاترین مقام نظام بیانیه‌ای صادر می‌کنند و در آن از بایدها و نبایدها می‌‌گویند، اظهار داشت: رهبر انقلاب از یک سو تصویر روشنی از مسیری که در طول 40 سال گذشته طی کردیم تبیین کردند و به ترسیم نقطه‌ای که امروزه در آن ایستادیم، پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان نشان دادند از نقطه آغاز تاکنون گام‌های بلندی برداشتیم و بسیاری از عقبه‌های سخت و نفس گیر را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. امروز در بلندای تاریخ ایستادیم و اگر اینگونه نبود سراسیمگی و توطئه‌ها و کینه‌های دشمنان هرروز شتاب بیشتری نمی‌گرفت.

حجت الاسلام ذوعلم پاسخ می‌د‌هد: چرا رهبری «گام دوم» را خطاب به جوانان نوشتند؟«منشور اقتصاد در گام دوم» |24سیاست راهبردی برای تحقق اقتصاد قوی و مستقل + تصاویرتحلیل مهدی محمدی از بیانیه "گام دوم انقلاب" رهبر انقلاب

 

وی افزود: مثلا پمپئو در کنگره وقتی اهداف اجلاس ورشو را تشریح می‌کند، 26 بار در این سخنرانی از ایران نام می‌برد. حضرت آقا از سوی دیگر نقشه راهی را که پیش روی داریم را به‌عنوان گام دوم ترسیم کردند که مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها است. این مجموعه با بررسی نقاط قوت و بیان علت و چرایی برخی از نقاط ضعف ارائه شده است. رهبری بر این اصل بنیادین تاکید داشتند که انقلاب با سکون و بی‌تحرکی همخوانی ندارد. یکی از برجسته‌ترین نکات بیانیه همین مسئله بود و می‌توان آن را ترجمان دیگری از بیان پیشین حضرت آقا دانست که می‌فرمودند "من انقلابی‌ام"؛ یعنی سکون و ایستادگی آفت انقلاب است. 

شریعتمداری در ادامه تصریح کرد: این نکته دقیقا در تقابل با اهداف اعلام شده دشمنان است که می‌گفتند حالا که انقلاب کردید و نظام دلخواهتان را تاسیس کردید باید از حرکت‌های انقلابی دست بردارید و به یک نظام نرمال تبدیل شوید در حالی‌که انقلابی بودن موتور محرکه انقلاب است و اگر از انقلاب دست بکشیم آنچه به دست آوردیم هم از دست خواهیم داد. 

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: دشمنان در پی این بودند و آرزو داشتند انقلاب اسلامی 40سالگی را نبیند، در حالی که رهبر انقلاب برنامه و نقشه راه  40سال آینده و چندین دهه آینده را هم ترسیم می‌کنند و این ترسیم کاملا منطقی و مبتنی بر دلایل بسیار روشن و همه فهم است. مخصوصا حضرت آقا این بیانیه را به‌عنوان یک دستورالعمل برای مسئولان صادر نکردند بلکه بیانیه‌ای برای توده‌های مردم به ویژه جوانان بود؛ نه تنها همه مردم ایران بلکه برای همه مسلمانان جهان صادر شده است.

وی افزود: این حاکی از این است که پیوند انقلاب و مردم و پیوند نظام با مردم یک پیوند مستحکم است. همانطور که حضرت امام می‌فرمودند مردم ولی‌نعمت هستند، رهبر انقلاب هم روی همین مسئله تاکید کردند که مردمی بودن انقلاب و همراهی و همخوانی مردم با آن ست که تاکنون ما را به این نقطه بلند تاریخ رسانده و از این پس همین‌گونه خواهد بود. 

شریعتمداری با بیان اینکه در این بیانیه به تعبیری سره از ناسره و آب و سراب تفکیک شده، اظهار داشت: این مسئله نکته هوشمندانه‌ای بود. مثلا حضرت آقا می‌فرمایند که در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست اما تبعیض در توزیع ثروت و منابع عمومی و میدان دادن به مفسدین و ویژه‌خواران و مدارا کردن با فریبگران و فریبکاران اقتصادی به بی‌عدالتی منجر می‌شود، یا جای دیگری می‌فرمایند همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست و به نقاط ضعف در این زمینه اشاره می‌کنند. اگر این گمان شکل بگیرد که تمام مشکلات ناشی از تحریم‌ها است، نسخه‌ای پیچیده شده برای رهایی از تحریم تسلیم شدن است. یکی از نکات اساسی در بیانیه گام دوم این است که، بایدها و نبایدهای را برشمردند و علل و چرایی نقاط ضعف را بیان کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: یکی از نکات مهم دیگر این است که رهبری به جوانان تاکید کردند و از آنها به‌عنوان با ارزش‌ترین ثروت انقلاب و نظام اسلامی یاد کردند، وقتی یک نگاه گذرا به گذشته می‌کنیم، می‌بینیم همین جوانها بودند که از عقبه‌های سخت جمهوری اسلامی را عبور دادند و در روزهای حادثه پای کار بودند. جنگ را جوانان اداره کردند و به سامان رساندند. در عرصه‌های علمی و تکنولوژی به نقاط برجسته‌ای رسیدیم و در بسیاری از موارد در شمار 10 کشور اول جهان هستیم و در برخی از آنها در فهرست 5 کشور اول جهان هستیم یا در اقتدار نظامی جزو هفت کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آییم و نقش اصلی را جوانها داشتند.

وی افزود: این جوانها هستند که در دهه‌های آینده صاحبان انقلاب خواهند بود. بنابراین تاکید رهبر انقلاب بر به‌کارگیری جوانان است. در این بیانیه هم اگر دقت شود در موارد عدیده‌ای نام جوانان برده می‌شود و پرشمارترین واژه که حضرت آقا در این بیانیه بکار بردند مسئله جوانان است. آنچه لازم است این است که توصیه‌های این بیانیه باید قانونی شود و برای آن قانون وضع شود. دشمن سعی می‌کند ما ندانیم در کدام نقطه ایستاده‌ایم ولی رهبری نشان دادند ما در بلندای تاریخ هستیم و در پیچ بزرگ تاریخ که آغاز شده و ادامه دارد، این ما هستیم که در بسیاری از عرصه‌ها حرف اول را می‌زنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه انقلاب اسلامی قطب‌بندی جهان را به‌هم ریخت، خاطرنشان کرد: در گذشته دو قطب و دو بلوک شرق و غرب در دنیا بودند ولی انقلاب اسلامی وقتی شکل گرفت یک قطب جدیدی ایجاد کرد. قطب شرق امروز به موزه تاریخ رفته و قطب غرب هم  در حالی‌که برای ما رجز می‌خوانند خودشان در چالش‌های شدید دست و پا می‌زنند. نمونه آن وضعیت کنونی آمریکا است که 22 تریلیون دلار بدهی دارد که  غیر قابل پرداخت است،  فرانسه با جلیقه زدها روبه‌رو است و آلمان چند روزه گذشته اعلام نگرانی کرده که جنبش جلیقه زردها در آلمان هم گسترش پیدا کند. رهبر معظم انقلاب نشان دادند ما در نقطه بلندی ایستادیم و بایستی ضمن اینکه قدر این مقطع بلند را می‌دانیم از حرکت بازنمانیم. 

انتهای پیام/

R1381/P/S1,1412/CT1 واژه های کاربردی مرتبط حسین شریعتمداری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حسین شریعتمداری حسین شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر شنبه در جمع تأثیر گذاران شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: امانت بزرگ انقلاب اسلامی راحت به دست نیامده است بلکه پاک‌ترین خون‌ها پای آن ریخته شده و حالا بعد از ۴۵ سال به ما سپرده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان بیشترین تحریم‌ها و فتنه‌ها را علیه نظام اسلامی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: ایران اسلامی به لحاظ قدرت علمی رتبه شانزدهم دنیا را داراست در صورتی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش رتبه پنجاه و هفتم را داشت.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها جز ۱۰ رتبه برتر دنیا هستیم، افزود: در حوزه نظامی پیشرفت زیادی داشتیم که گوشه‌ای از نتیجه آن در گوشمالی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی دیدیم.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم پیشرفت‌های موشکی و نظامی، در برخی مسائل داخلی مانند صنعت خودرو، عقب ماندگی و کوتاهی داریم، افزود: نظام اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است و اگر به این انقلاب صدمه وارد شود تا سالیان زیادی از اسلام حرفی به میان نخواهد آمد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان به دنبال ترویج ولنگاری بودند ولی قدرت نظام اسلامی اجازه ولنگاری را نمی‌دهد، ادامه داد: دشمنان در حوزه فرهنگی، بودجه‌های کلانی علیه کشور تصویب می‌کنند.

تلاش دولت سیزدهم برای حل مسائل اقتصادی

وی با بیان اینکه در بخش رسانه‌ای که مقام معظم رهبری از آن به امپراتوری رسانه‌ای تعبیر کردند که امروزه در اختیار صهیونیسم است، باید بیشتر کار شود، اضافه کرد: علاوه بر رسانه، در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور باید خیلی کار کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به ضرورت اقدام جدی در حوزه اقتصادی در سطح کشور و استان گفت: خوشبختانه دولت فعلی، تمام قد برای حل مسائل اقتصادی کشور در حال تلاش است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی معضلات فرهنگی در کشور، گفت: در حوزه فرهنگی متولیان مختلفی داریم که باید در مقابل هنجارشکنی‌ها راهکار ارائه دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود مقام معظم رهبری، در حوزه سیاسی کشور آسایش خیال داریم و در انتخابات اخیر نیز رهنمودهای ایشان، انتخابات سالم را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری سلامت خود را حفظ کرده و در مسائل فرهنگی دغدغه دارد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: تقویت کشاورزی، می‌تواند استان گیلان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کند و می‌تواند در این بخش به جای واردات، صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: همه جهانیان وظیفه دارند تا در برابر ظلم به کودکان غزه، اعلام انزجار کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان‌های بشری است.

کد خبر 6096526

دیگر خبرها

  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی