Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در نشست سه جانبه سوچی تاکید کرد تثبیت صلح در سوریه و آغاز روند بازسازی این کشور نیازمند کنار گذاشتن اختلافات گذشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  رئیس جمهور کشور کشورمان در نشست سوچی از آمادگی ایران و روسیه برای حل اختلافات میان ترکیه و سوریه خبر داد. در این نشست سه جانبه که با حضور سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه و هیئت های عالیرتبه همراه آنها با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرایند های سیاسی داخلی در سوریه برگزار می شود، رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات قبلی، توافقنامه پیشین میان ترکیه و سوریه را نمونه ای از موفقیت آمیز بودن گفتگوها برای رفع اختلافات دانست و گفت: توافقنامه 1998 آدانا میان سوریه و ترکیه که با مساعی جمیله جمهوری اسلامی ایران منعقد شد می تواند الگوی مناسبی برای برطرف شدن نگرانی های میان دو طرف و آغازی بر پایان یک دوره تلخ بین دو کشور باشد و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماه است در کنار دوستان روس به ایفای نقش خود در زمینه تسهیل دوستی بین سوریه و ترکیه اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روحانی افزود: به اعتقاد ما هر اقدامی که بدون هماهنگی و همکاری دو طرف پیشنهاد شود، جز پیچیده تر شدن اوضاع اثر دیگری نخواهد داشت.  رئیس جمهور کشورمان گفت: اینک سوریه نیازمند کمک همه ما برای بازسازی است، موکول کردن آغاز روند بازسازی و مشروط کردن آن به ملاحظات سیاسی مداخله جویانه ای که در دوران جنگ محقق نشده و با خواست خداوند و با اراده ملت و دولت و معارضه سوریه در دوران صلح نیز تحقق نخواهد یافت، تنها به طولانی تر شدن بحران و وارد آمدن صدمات بیشتر به ملت عزیز سوریه خواهد انجامید. روحانی افزود: بر این اساس ضرورت دارد با تسهیل بازگشت هرچه سریعتر آوارگان سوری به خانه کاشانه خود و کمک به دولت و ملت سوریه برای بازسازی کشور زمینه را برای رفع دشمنی های گدشته و  ساختن آینده ای بر مبنای خواست ملت سوریه فراهم نماییم.  رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: اصلاح قانون اساسی بر مبنای خواست ملت می تواند گامی مهم در این جهت به شمار رود. روحانی افزود: تلاش سه کشور و نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، در ماه ها و هفته های پایانی سرانجام با فشار امریکا و برخی از کشور ها با موفقیت همراه نشد و اینک دبیرکل سازمان ملل متحد نماینده جدیدی را تعیین کرده است که ما همچنان بر حمایت خود از ماموریت وی ادامه می دهیم. رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: گفتگوهای سوری سوری با هدف ایجاد صلح بادوام در سوریه باید بدون دخالت خارجی ادامه یابد.
   در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.   

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است

روزنامه حریت اعلام کرده که اسرائیل در تلاش است تا مانع دیدار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او شود.

سفر رئیس جمهور ترکیه به آمریکا قرار است نهم ماه مه برگزار شود، رسانه‌های مخالف ترکیه نوشتند که این سفر در آستانه لغو است.

اردوغان بار‌ها به شدت از اسرائیل به خاطر عملیات در غزه انتقاد کرده است. برا‌ی مثال روز سه شنبه نتانیاهو را "هیتلر زمان حال" نامید.

روزنامه حریت به نقل از یک منبع در دولت ترکیه گزارش داد آنکارا هیچ اطلاعاتی در مورد لغو سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا برای گفتگو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دریافت نکرده است. 

این نشریه می‌گوید: "هیچ اطلاعاتی از ایالات متحده مبنی بر لغو سفر اردوغان رئیس جمهور به ایالات متحده وجود ندارد. آمریکایی‌ها از قبل خواهان انجام این سفر هستند. "

خاطرنشان می‌شود که مذاکرات اردوغان و بایدن قرار است نهم ماه مه برگزار شود. در حال حاضر وزارت خارجه ترکیه و وزارت روابط خارجی زیر نظر رئیس جمهور هیچ دستورالعملی برای لغو این سفر دریافت نکرده اند.

اردوغان در سفر ماه مه به ایالات متحده، قصد دارد با بایدن در مورد خطرات ناشی از وضعیت فعلی اوکراین گفتگو کند. روسای جمهور همچنین درباره وضعیت غزه و به طور کلی خاورمیانه گفتگو خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد