Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: حادثه تروریستی جاده زاهدان – خاش و به شهادت رساندن مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقام گرفتن دشمنان از مردم ایران به خاطر حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن بود.

آیت الله سید محمد سعیدی عصر پنجشنبه در همایش استانی تجلیل از واقفین دهه چهارم انقلاب اسلامی در مشهد افزود: مردم ایران برای تعظیم نسبت به قرآن و عترت و لبیک به ندای رهبری و مراجع عظام تقلید در راهیپمایی 22 بهمن ماه چهل سالگی انقلاب، حماسه آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دشمنان عده ای از مرزبانان ما را به شهادت رساندند، اما بدانند که این شهادت ها در اراده مردم ایران تاثیر نخواهد گذاشت بلکه این خونها شجره طیبه انقلاب را آبیاری و پابرجاتر می کند تا آن روز که به دست حضرت مهدی موعود (عج) سپرده شود و در نهایت روسیاهی برای دشمنان اسلام خواهد ماند.
وی گفت: کارهای منافقین و منحرفین و جنایات آنان باعث بالندگی نهضت مقدس اسلامی است و جز خسارت زدن به خود، بهره دیگری نخواهند برد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با قدردانی از واقفین افزود: واقفین نگاه ژرف و عمیقی به اموال دنیا دارند، با وقف اموالشان هم خیر خود را می خواهند و هم از خداوند خیر و برکت برای فرزندان خود طلب می کنند.
آیت الله سعیدی اظهار داشت: اموال فناشدنی است اما واقفین با وقف آنها، عمرشان را طولانی و مستمر می کنند.

* دهه چهارم انقلاب، دوران توسعه وقف در خراسان رضوی بود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: دهه چهارم انقلاب اسلامی دوران توسعه وقف در این استان بود به طوری که طی 10 سال اخیر موقوفات بیشتری نسبت به سه دهه قبل ثبت شد.
حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: در دهه سوم انقلاب اسلامی هزار و 787 وقف در خراسان رضوی به ثبت رسید در حالی که در دهه چهارم کل موقوفات ثبت شده استان دو هزار و 270 مورد بود.
وی بیان کرد: هم اینک 25 هزار و 87 وقف در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 57 مورد مربوط به پس از انقلاب اسلامی است که 16 درصد از کل موقوفات استان را شامل می شود.
وی گفت: در دوران پهلوی اول و دوم کل وقفیات ثبت شده در خراسان 212 مورد بود و ثبت بیش از چهار هزار موقوفه در دوران انقلاب اسلامی، شکوفایی وقف در چهار دهه گذشته را نشان می دهد.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: از کل موقوفات ثبت شده پس از انقلاب اسلامی در خراسان رضوی 2 هزار و 200 وقف مربوط به دهه چهارم انقلاب است که امروز هزار نفر از واقفین این وقفها در این مراسم حضور یافته اند.
وی اظهار داشت: هر سال به طور میانگین 280 مورد وقف جدید در این استان به ثبت می رسد، با توجه به اقدامات انجام گرفته در زمینه تروج فرهنگ وقف، هم اینک برای هر موضوعی در استان وقف صورت می گیرد.
وی گفت: در دهه چهارم انقلاب زمینه توسعه وقف های مشارکتی در این استان نیز فراهم شد که مهمترین وقف مشارکتی با عنوان 'مهر فاطمی' در مشهد به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: در این چارچوب یک مجتمع در زمینی به مساحت هزار و 54 مترمربع با زیربنای دو هزار و 276 مترمربع شامل 17 واحد تجاری و 28 واحد مسکونی در خیابان صاحب الزمان (عج) مشهد از طریق تسهیلات قرض الحسنه خریداری و به نام موقوفه مهر فاطمی در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: ارزش این موقوفه 160 میلیارد ریال است که در قالب 320 هزار سهم 500 هزار ریالی در نظر گرفته شده و تاکنون 40 میلیارد ریال از سهام این موقوفه توسط واقفین خریداری شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، موقوفه مشارکتی برای موضوع علم و فناوری، وقف مشارکتی 'قرآن و عترت و نماز' ویژه دانش آموزان و مشارکت چهار میلیارد ریالی دانش آموزان در این وقف، ثبت 50 مورد وقف مشارکتی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تشکیل 50 انجمن یاوران وقف در موضوعات مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده در دهه چهارم انقلاب اسلامی برشمرد.
در این مراسم از 14 واقف دهه چهارم انقلاب اسلامی در خراسان رضوی قدردانی شد.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وقف حادثه تروريستي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دوست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

به گزارش آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی به آن دسته از مقام‌های اروپایی که خواستار شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی هستند گفت: آنها باید به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تراکتور از ذوب آهن انتقام گرفت/ صعود سرخ های تبریز به یک چهارم
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند