Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:07:31 GMT

پزشکیان: دغدغه حکومت باید شنیدن صدای نیازمندان باشد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۶۸۳۱

پزشکیان: دغدغه حکومت باید شنیدن صدای نیازمندان باشد

تبریز- ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه حکومت شنیدن صدای کسانی است که صدایشان به جایی نمی‌رسد و به کمک نیاز دارند، تاکید کرد: باید دغدغه‌مان بعد از پیروزی انقلاب، شنیدن صدای نیازمندان و کمک به آنها می‌بود.

مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح مساکن مددجویی و طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد در آذربایجان شرقی با بیان اینکه منکر اقدامات انجام شده برای کمک به محرومان و فقرا نیستم، گفت: 40 سال بعد از پیروزی انقلاب، نباید فقیری در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت تامین مسکن افزود: اقدامات کمیته امداد در خرید و احداث مسکن به مددجویان ارزشمند است اما برای کمک به نیازمندان باید از مشارکت مردم، ظرفیت مساجد و محلات استفاده کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر مبارزه با فقر، گفت: باید صدای محرومین شنیده شود و به نیازهای آنها پاسخ داده شود.
پزشکیان افزود: همگی باید دست در دست هم دهیم و به یاری یکدیگر مشکلات و محرومیت ها را رفع کنیم.
مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه توجه به مسکن مددجویان یکی از رویکردهای کمیته امداد در خروج از فقر است، گفت: در دو سال گذشته بطور متوسط روزانه 2 مسکن مددجویی خرید یا احداث کرده ایم.
محمد کلامی افزود: در سالجاری تعداد 131 واحد مسکن در هفته دولت بصورت نمادین افتتاح کردیم و 400 واحد نیز امروز افتتاح می شود.
وی همچنین اعلام کرد: 240 واحد در روز 14 اسفند مصادف با سالروز تاسیس کمیته امداد افتتاح خواهد شد.
کلامی اولویت بعدی کمیته امداد در خروج از فقر را توجه به موضوع اشتغال عنوان کرد و گفت: در بین 75000 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان، 19000 خانوار توان اشتغال دارند که با شناسایی آنها و برگزاری دوره های مهارتی، تسهیلات بانکی اعطا می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: بانک های عامل استان در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال همواره کنار ما بودند که از همه آنها تشکر می کنم.
وی به رویکرد جدید کمیته امداد در امر اشتغال اشاره کرده و افزود: 175 تنوع شغلی ایجاد کرده ایم که در بین آنها به مشاغل دانش بنیان و مشاغل مرتبط با بانوان توجه ویژه ایشده بطوری که کمیته امداد بعنوان دستگاه برتر استان در ایجاد اشتغال شناخته شده است.
کلامی توجه به شاخص های فرهنگی را از دیگر رویکردهای کمیته امداد در خروج از فقر برشمرد و گفت: در سایه حمایت های کمیته امداد از دانش آموزان، امسال در کنکور سراسری 7 قبولی در رشته های پزشکی داشته ایم.
وی یادآور شد: کمیته امداد استان با پرداخت ماهانه 185 میلیارد ریال مستمری، نقش برجسته ای در پویایی اقتصاد و نشاط اجتماعی دارد.
400 واحد مسکن و 600 طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت اداره کل کمیته امداد استان، صبح امروز افتتاح شد.
3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خدمات كميته امداد آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی

حمید باسره مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۹ سری جهیزیه به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند اهدا شد. 

وی افزود: از این میزان ۱۲۱ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد و ۲۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران و مردم در قالب صدقات، نذورات، زکات تامین شده است.

 مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: هر سری جهیزیه اهدایی به زوج‌های جوان شامل پنج قلم کالای  اساسی‌ همچون یخچال، تلویزیون، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی