Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در دیدار با مدیران مسئول روزنامه‌های محلی فعال در استان فارس بیان کرد:
به دلیل پیشینه ای که در فعالیت در عرصه مطبوعات دارم با موانع و مشکلات موجود در روند انتشار رسانه های مکتوب آشنا هستم و بر این باورم که حل اینگونه مشکلات نیازمند یافتن راهکارهایی ریشه ای و بنیادین و استفاده از راهکارهای موقت و مقطعی در این زمینه اثر گذار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، بر لزوم ‌حمایت و تقویت رسانه‌ها از سوی مدیریت ارشد استان فارس نیز تاکید و بیان کرد: اقدامات لازم در این زمینه با رویکردهای استانی انجام می‌شود و اگر این امر نیازمند پیگیری در سطح ملی باشد در دستور کار قرار می‌گیرد.
استاندار فارس همچنین به موضوع اجرای دقیق ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توزیع آگهی ها از سوی دستگاه های اجرایی در بین مطبوعات تاکید کرد و گفت: تخطی از اجرای درست این ابلاغیه، تخلف محسوب می شود و با خاطیان برخوردهای قانونی و لازم انجام خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: اجرایی شدن این ابلاغ موجب می شود که تنها اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان پاسخگوی توزیع عادلانه این آگهی‌ها باشند.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر گذاری و نقش مطبوعات در جامعه پرداخت و اظهار داشت: در دنیای امروز، مطبوعات و رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی و هموار کننده مسیر توسعه در هر کشوری قلمداد می شوند.
رحیمی بیان کرد: رسانه ها بیشترین تاثیر گذاری را در تحولات مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بر عهده دارند و این تحول می تواند به پویایی و توسعه در هر یک از ابعاد یاد شده منجر شود.
وی افزود: در کشورهایی که حضور سازمان‌های مردم نهاد و احزاب تقویت نشده، بخش‌های عمده‌ای از وظایف و رسالت‌های اجتماعی اینگونه تشکل‌ها نیز بر عهده رسانه‌هاست که تا کنون هزینه‌هایی هم برای آنها در پی داشته است.
استاندار فارس اضافه کرد: پیگیری و حل مشکلات جامعه نیز نیازمند مشارکت اجتماعی است اما جلب و تقویت این مشارکت با همکاری رسانه‌ها محقق خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، زمینه مناسبی برای پیگیری، قضاوت و انتقاد عملکرد دولت فراهم کرده است اما در ازای مهیا کردن این شرایط، دولت هم انتظار دارد قضاوت‌ها بر پایه اطلاعات صحیح، موثق و به تبع آن انتقادها هم منصفانه باشد.
استاندار فارس با بیان اینکه، همه دستگاه‌ها نیازمند بهره گیری از توان رسانه‌های مکتوب هستند، گفت: جایگاه مطبوعات به عنوان رسانه‌ای که اثر گذاری آن عمیق تر و طولانی است باید در کنار فضای مجازی و اطلاع رسانی های آنی و در لحظه این فضا به خوبی مورد توجه قرار گیرد.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود به حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام ددمنشانه دشمن به دلیل عدم پذیرش حضور پُر شور مردم در حماسه 22 بهمن و حمایت آنها از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت.
رحیمی افزود: اینگونه اقدامات با حمایت کشورهایی انجام می شود که در دنیا داعیه دار حقوق بشر هستند و تلاش می کنند چهره ایران را ضد حقوق بشر معرفی کنند در حالیکه جمهوری اسلامی، همواره هدف اقدامات تروریستی بوده و به مقابله با آن پرداخته است.
وی بیان کرد: بی تردید رسانه ها و مطبوعات می توانند واقعیت این امر را به خوبی تبیین و حقایق را در باره حامیان واقعی تروریسم در جامعه جهانی، اطلاع رسانی کنند.
عوامل گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل با اقدام کور تروریستی انتحاری، چهارشنبه شب (بیست و پنجم بهمن) یک دستگاه اتوبوس حامل نیروهای مرزبان نیروی زمینی سپاه پاسداران را منفجر کردند.
در این حادثه تروریستی که به وسیله یک دستگاه وانت مملو از مواد منجره در جاده خاش - زاهدان محدوده روستای چانعلی رخ داد تا کنون 27 تن از نیروهای جان برکف سپاه شهید و 13تن دیگر زخمی شدند.
6122 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اتوبوس استان سیستان و بلوچستان دموکراسی فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به رابطه مستقیم تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم گفت: بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان، امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست با فرمانداران و دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران استان کرمان که با موضوع تبیین شعار سال ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: تولید فصل مشترک تمام صاحب‌نظران حوزه اقتصاد و مهمترین محور در چرخه اقتصادی است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی به مسئله تولید افزود: تولید با تمام رده‌های سنی در ارتباط است، همچنین تولید با ارزش پول ملی، مهار تورم، اشتغال و درآمد مردم رابطه مستقیمی دارد و بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه کشور با عقب‌ماندگی ۱۰ ساله و رکود مواجه است و جهش با حضور مردم محقق می‌شود، تأکید کرد: با سرمایه‌های خُرد امکان مردمی‌سازی وجود دارد و در صورت خسارت نیز آسیب‌ها کمتر است، باید الگوهای موفق را نشان دهیم تا مردم بدانند چه اقدامات ارزشمندی می‌توانند انجام دهند.

کد خبر 748736

دیگر خبرها

  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰