Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:59:09 GMT

بازداشت 8 هزار و 400 جلیقه زرد در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۴۷۳۴۴

بازداشت 8 هزار و 400 جلیقه زرد در فرانسه

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر کشور فرانسه از دستگیری 8 هزار و 400 نفر از معترضان موسوم به جلیقه زردها در جریان تجمعات این کشور خبر داد.

«کریستف کاستنر» وزیر کشور فرانسه ضمن اشاره به بازداشت 8 هزار و 400 نفر از معترضان موسوم به «جلیقه زردها» اعلام کرد: دولت هیچ عفو و بخششی در قبال این افراد نداشته و عاملان حوادث خشونت‌بار را مجازات خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاستنر در ادامه تاکید کرد: در جریان این اعتراضات هزار و 300 نفر از نیروهای پلیس نیز زخمی شدند.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه نیز دو روز پیش از زندانی شدن هزار و 796 تن از معترضان از زمان آغاز این تظاهرات تا کنون خبر داده و گفت: دادگاه هزار و 422 معترض بازداشت شده نیز هنوز برگزار نشده است.

حدود 287 هزار نفر از مردم فرانسه تحت عنوان «جلیقه زردها» سازماندهی شده‌ و از 17 نوامبر سال گذشته در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع در نقاط مختلف فرانسه دست به تظاهرات می‌زنند.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردها خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

در جریان تجمعات جلیقه زردها علاوه بر کشته شدن 11 نفر، بیش از 2 هزار تن نیز زخمی شده‌اند. همچنین هزار و 796 نفر به زندان محکوم شده اند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 فرانسه جلیقه زردها جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین توسط پلیس فرانسه+ فیلم
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴