Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا علمدار یزدی عصر امروز در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری یزد برگزار شد، با اشاره به مشکلات صنایع استان یزد اظهار داشت: مشکلات واحدهای صنعتی استان یزد بر اساس آنچه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شده، ابتدا مربوط به مشکلات بانکی به ویژه تسهیلات رونق تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بدهی به تأمین اجتماعی و درخواست برای بخشودگی جرائم همچنین مسائل و مشکلات مالیاتی به ترتیب رتبه دوم و سوم درخواست ها و مشکلات صنایع استان یزد را به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی با بیان اینکه نساجی، ۸۳ درصد از صنایع استان را تشکیل می دهد، بیان کرد: مصوبات بسیاری در این بخش و سایر صنایع در کارگروه ها داشته ایم که این مصوبات باعث تثبیت اشتغال ۴۵ هزار نفر در استان یزد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان یزد اظهار داشت: در پرداخت مستقیم و رونق تولید و ... رتبه پنجم کشوری از نظر تعداد و رتبه نهم از نظر مبلغی را دارا هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه معدن ظرفیت اسمی بهره برداری ۶۰ میلیون تن و ذخیره قطعی معادن نیز یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تن است و دومین استان معدنی کشور هستیم ضمن اینکه در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول را داریم به نحوی که یزد اکنون دارای ۵۰ نوع ماده معدنی است.

علمدار یزدی با بیان اینکه خوراک ۵۰ درصد واحدهای تولیدی کشور در یزد تامین می شود، افزود: رتبه اول بهره برداری معدن در کشور از آن استان یزد است.

وی در مورد بازرگانی خارجی نیز خاطرنشان کرد: در بازرگانی خارجی جزو هشت استان برتر در زمینه صادرات غیرنفتی هستیم به نحوی که رشد صادرات استان یزد در ۱۶ سال گذشته نسبت به میانگین کشوری دو برابر بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در مورد تفویض اختیار به استانها به عنوان یکی از تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بخش تفویض اختیار ثبت سفارشات تاکنون ۹۰۰ پرونده تایید سفارش شده و از نظر تعداد تاییدی ها رتبه هفتم کشور را داریم.

کد خبر 4542416

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت استان یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی