Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه تصریح کرد که نمایندگان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در ورشو در یک ضیافت شام مشترک شرکت کرده‌اند.

به گزارش فارس، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و وزیر خارجه لهستان امروز پنجشنبه در شهر ورشو لهستان کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند.

پمپئو گفت که برگزاری اولین نشست وزراتی درباره امنیت خاورمیانه، اثرات ماندگاری بر امنیت دو کشور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا گفت که در این نشست درباره ایران، مسائل سایبری و صلح میان اسرائیل و فلسطین بحث شده است.

پمپئو بعد از اشاره به اینکه نمایندگان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی روز گذشته در یک اتاق، برای ضیافت شام جمع شده‌اند گفت که آنها درباره «منافع مشترک» بحث و تبادل نظر کردند.

او گفت: «قابل انکار نیست که ستیزه‌جویی ایران در منطقه، کشورهای عربی و اسرائیل را به هم نزدیک کرده است.»

وزیر خارجه لهستان هم در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره راه‌اندازی «اینستکس» برای تسهیل تجارت با ایران گفت که این ساز و کار بیشتر، اثری نمادین خواهد داشت و قرار نیست به مبادله کالاهایی که آمریکا آنها را تحریم کرده کمک کند. او گفت که شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران خارج شده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر مدعی شد که ایران، قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است. وی از همه کشورها خواست در اعمال فشار علیه ایران متحد شوند.

قطعنامه ۲۲۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴ برای تأیید توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ به تصویب اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید. همراه با تصویب این قطعنامه، سایر قطعنامه‌های شورای امنیت که علیه ایران صادر شده بود لغو شد.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت با لحنی غیر الزام‌آور تنها از ایران «خواسته»، موشک‌هایی را که «برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» طراحی شده‌اند، آزمایش نکند. ایران تصریح کرده که هیچ‌کدام از موشک‌هایش برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

وزیر خارجه لهستان در پاسخ به سوالی درباره دلیل تمرکز بر ایران در نشست ورشو ادعا کرد کشورهای منطقه در بیان این نظر که ایران عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه است، اتفاق نظر داشتند. او گفت این به معنای آن نیست که بایستی ایران را از گفت‌وگوها بر سر مسائل منطقه کنار گذاشت.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» بامداد پنجشنبه گزارش داد با آنکه دولت‌های آمریکا و لهستان هنگام تلاش برای ترغیب کشورهای بیشتری جهت حضور در نشست ورشو گفته بودند که این نشست تمرکزش را ایران قرار نخواهد داد، مسائل مربوط به این کشور کماکان اصلی‌ترین محور جلسات این نشست است.

مایک پمپئو هم در پاسخ به همین سوال مدعی شد که محور نشست ورشو را مسائلی فراتر از ایران تشکیل داده، اما بایستی این را هم گفت که «هیچ کشوری در جلسه مدافع ایران نبود.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: سیاست پمپئو اسرائیل غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۴۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت